Zabawy z językiem angielskim 02.04.2021r.

HAPPY EASTER

Dzieci młodsze: 3-4-latki

1.„Happy Easter” – próby śpiewania piosenki – włącz piosenkę i dopasuj odpowiednie karty obrazkowe lub samodzielnie wykonane ilustracje z poprzednich zajęć, następnie włącz piosenkę drugi raz i spróbuj ją zaśpiewać.

2. „Swap places” – zabawa ruchowo-dydaktyczna – rodzic prezentuje karty obrazkowe lub samodzielnie wykonane ilustracje z poprzednich zajęć, które wspólnie z dzieckiem nazywają: „sunshine” – słońce, „toys” – zabawki, „basket” – koszyk, „goodies” – łakocie, „eggs” – jajka, „Easter” – Wielkanoc. Następnie zadaniem dziecka jest chodzić wokół nich i zapamiętać ich ułożenie. W tle włączona jest piosenka „Happy Easter”. Gdy rodzic klaśnie w ręce, dziecko zatrzymuje się i odwraca plecami do kart. Rodzic zamienia miejscami dwie z nich, a dziecko próbuje odgadnąć, które obrazki leżą teraz w innym miejscu. Nazywa je w języku angielskim, a jeśli nie potrafi to ponownie powtarza słówko z rodzicem. Zabawę powtarzamy 5 razy.

3.Zabawa dodatkowa dla chętnych:

„Easter memory” – zabawa dydaktyczna – rodzic prezentuje obrazki związane z Wielkanocą do gry w memory. Nazywa je i prosi dziecko o powtórzenie tych nazw: „bunny” – królik, „chick” – kurczak, „lamb” – baranek, „egg” – jajko, „Easter” – Wielkanoc. Następnie rozkłada je w dwóch kopiach, aby dziecko nie widziało co się na nich znajduje. Po kolei odkrywamy dwie karty, nazywając je i szukając par.

Dzieci starsze: 5-6-latki

1.„Ten in a bed” – próby śpiewania piosenki – włącz piosenkę i dopasuj odpowiednie karty obrazkowe lub samodzielnie wykonane ilustracje z poprzednich zajęć. Przeliczaj na palcach zgodnie z treścią utworu, następnie włącz piosenkę drugi raz i spróbuj ją zaśpiewać.

2. „Swap places” – zabawa ruchowo-dydaktyczna – rodzic prezentuje karty obrazkowe lub samodzielnie wykonane ilustracje z poprzednich zajęć, które wspólnie z dzieckiem nazywają: „doll”, „candy”, „car”, „mirror”, „ring”, „T-rex”, „bandage”, „ball”. Następnie zadaniem dziecka jest chodzić wokół nich i zapamiętać ich ułożenie. W tle włączona jest piosenka „Ten in a bed”. Gdy rodzic klaśnie w ręce, dziecko zatrzymuje się i odwraca plecami do kart. Rodzic zamienia miejscami dwie z nich, a dziecko próbuje odgadnąć, które obrazki leżą teraz w innym miejscu. Nazywa je w języku angielskim, a jeśli nie potrafi to ponownie powtarza słówko z rodzicem. Zabawę powtarzamy 5 razy.

3. „Make a circle” – zabawa ruchowo-dydaktyczna – policz w języku angielskim do dziesięciu. Następnie włącz piosenkę „Ten in a bed”. Gdy rodzic ją zatrzymuje i mówi w języku angielskim liczbę od 1 do 10, a zadaniem dziecka jest w miarę możliwości stworzenie koła z podanej liczby pisanek/jajek. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.

4.Zabawy dodatkowe dla chętnych: „Easter and spring games” – gra interaktywna

https://view.genial.ly/6060942222e8260d254571d0?fbclid=IwAR1kWqpxdggpESUO9Ae8IE2U7uGaNXPwm1O3fkyP3NlXCLkVvXSmosFjwRY

Drodzy Rodzice! Aby mieć pewność prawidłowej wymowy słówek, zachęcam do skorzystania z internetowych słowników np. www.diki.pl. Przy każdym słowie znajduje się głośnik, który uruchamia wymowę.

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, proszę o przesłanie zdjęć na maila: mp64muchomory@interia.pl