FARM ANIMALS
Dzieci młodsze: 3-4-latki
1.“The farmer in the dell” – słuchanie i próby śpiewania piosenki – rodzic włącza piosenkę, jeśli ma możliwość to z teledyskiem, a jeśli nie to w trakcie piosenki pokazuje karty obrazkowe z poprzednich zajęć. Dziecko słucha i próbuje śpiewać piosenkę.
2. „Farm animals” – zabawa dydaktyczna – rodzic prezentuje karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta żyjące na wsi (załączniki 1-2). Następnie wspólnie nazywamy zwierzątko w języku angielskim, jeśli dziecko nie pamięta danego słówka – powtarza za rodzicem. Kolejno rodzic wskazuje poszczególne zwierzątka, a dziecko próbuje je nazwać/powtórzyć. Zabawę prowadzimy 2-3-krotnie wskazując każde zwierzątko.
· koń – horse
· krowa – cow
· świnia – pig
· owca – sheep
3.„What’s missing?” – zabawa dydaktyczna – rodzic rozkłada karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta żyjące na wsi (dziecko lub rodzic może narysować samodzielnie zwierzątka lub ich symbole). Wspólnie z dzieckiem powtarzamy nazwy zwierząt. Następnie dajemy dziecku parę sekund na zapamiętanie układu. Rodzic prosi dziecko, by zamknęło oczy i w tym czasie obraca/zabiera jedną kartę, tak, by dziecko nie widziało co się na niej znajduje. Następnie pyta: „What’s missing?”, a dziecko odpowiada np. „cow”. Zabawę prowadzimy 5-6-krotnie.
Dzieci starsze: 5-6-latki
1.“The farmer in the dell” – słuchanie i próby śpiewania piosenki – rodzic włącza piosenkę, jeśli ma możliwość to z teledyskiem, a jeśli nie to w trakcie piosenki pokazuje odpowiednie karty obrazkowe z poprzednich zajęć. Dziecko słucha i próbuje śpiewać piosenkę.
2. „Farm animals” – zabawa dydaktyczna – rodzic prezentuje karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta żyjące na wsi (załącznik 1-4). Następnie wspólnie nazywamy zwierzątko w języku angielskim, jeśli dziecko nie pamięta danego słówka – powtarza za rodzicem. Kolejno rodzic wskazuje poszczególne zwierzątka, a dziecko próbuje je nazwać/powtórzyć. Zabawę prowadzimy 2-3-krotnie wskazując każde zwierzątko.
· koń – horse
· krowa – cow
· świnia – pig
· owca – sheep
· koza – goat
· osioł – donkey
· kura – hen
· kogut – rooster
3.„What’s missing?” – zabawa dydaktyczna – rodzic rozkłada karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta żyjące na wsi (dziecko może narysować samodzielnie zwierzątka). Wspólnie z dzieckiem powtarzamy nazwy zwierząt. Następnie dajemy dziecku parę sekund na zapamiętanie układu. Rodzic prosi dziecko, by zamknęło oczy i w tym czasie obraca/zabiera jedną kartę, tak, by dziecko nie widziało co się na niej znajduje. Następnie pyta: „What’s missing?”, a dziecko odpowiada np. „cow”. Zabawę prowadzimy 5-6-krotnie.
4. „Find and name” – zabawa dydaktyczna – dziecko rozkłada karty obrazkowe do piosenki i/lub przedstawiające zwierzątka wiejskie. Dziecko porusza się w rytmie piosenki “The farmer in the dell”. Na przerwę w muzyce szuka odpowiedniej karty obrazkowej i po odnalezieniu nazywa ją.
Drodzy Rodzice! Aby mieć pewność prawidłowej wymowy słówek, zachęcam do skorzystania z internetowych słowników np. www.diki.pl. Przy każdym słowie znajduje się głośnik, który uruchamia wymowę.
Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, proszę o przesłanie zdjęć na maila: mp64muchomory@interia.pl