I LIKE…/I DON’T LIKE… (LUBIĘ…/NIE LUBIĘ…)
Dzieci młodsze: 3-4-latki
1. „Do you like…?”
– Posłuchaj nagrania i oglądaj animację https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
– Odtwórz nagranie jeszcze raz i śpiewaj razem z bohaterami piosenki.
– Do you like…? – Czy lubisz…?
– Yes, I do/No, I don’t – Tak/Nie (lubię)
– yucky – obrzydliwy, paskudny
2. „Let’s make a sandwich!”
– Potrzebne będą obrazki produktów spożywczych niezbędnych do zrobienia pysznej kanapki – możesz wydrukować, te dodane poniżej. Jeśli nie masz możliwości wydruku ilustracji, możesz narysować sam proste obrazki lub po prostu wykonać to zadanie przy okazji robienia kanapek na śniadanie lub kolację. J
– Rodzic mówi: „I like….” (butter/ham/jam /cucumber/egg/tomato/….)
– Dziecko komponuje kanapkę zgodnie z tym, co mówi rodzic.
– Zamiana ról – teraz dziecko prosi o przygotowanie ulubionej kanapki.
– Młodsze dzieci mogą tylko wymieniać nazwy produktów, jeśli zabawa jest za trudna – rozpocznij ją tylko od dwóch/trzech produktów.
Dzieci starsze: 5-6-latki
1. „Do you like…?”
– Posłuchaj nagrania i oglądaj animację https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
– Odtwórz nagranie jeszcze raz i śpiewaj razem z bohaterami piosenki.
– Czy lubisz jeść te same rzeczy, co dzieci z nagrania? Zastanów się – jeśli jest inaczej, odtwórz nagranie jeszcze raz i odpowiadaj zgodnie z tym, co ty lubisz.
– Do you like…? – Czy lubisz…?
– Yes, I do/No, I don’t – Tak/Nie (lubię)
– yucky – obrzydliwy, paskudny
2. „What do you like?”
– Pamiętaj, jeśli pytamy o to, co ktoś lubi np. jeść, pytanie brzmi „What do you like?” (Co lubisz?) lub „Do you like…? (Czy lubisz…?). Odpowiadamy „I like…” – Ja lubię…
– Odtwórz nagranie https://www.youtube.com/watch?v=LwYTNaCQAUE – postępuj zgodnie z poleceniami: najpierw posłuchaj, potem słuchaj i śpiewaj, następnie odpowiadaj na pytania. Nie musisz znać wszystkich słówek, wystarczy, że spoglądasz na animację. Zatrzymuj nagranie, jeśli potrzebujesz więcej czasu na odpowiedź.
3. „Let’s make a sandwich!”
– Potrzebne będą obrazki produktów spożywczych niezbędnych do zrobienia pysznej kanapki – możesz wydrukować, te dodane poniżej. Jeśli nie masz możliwości wydruku ilustracji, możesz narysować sam proste obrazki lub po prostu wykonać to zadanie przy okazji robienia kanapek na śniadanie lub kolację. J
– Rodzic mówi: „I like….” lub „I don’t like…” (butter/ham/jam /cucumber/egg/tomato/….)
– Dziecko komponuje kanapkę zgodnie z tym, co mówi rodzic – produkty, których rodzic nie lubi, odkładaj na bok. Jeśli natomiast rodzic lubi dany produkt – skomponuj z tym produktem kanapkę.
– Zamiana ról – teraz dziecko prosi o przygotowanie ulubionej kanapki. Pamiętajcie, że zawsze należy zacząć od chleba. (I like bread.)
Słownictwo do zadania „Let’s make a sandwich”
– bread – chleb
– butter – masło
– ham – szynka
– tomato – pomidor
– lettuce – sałata
– onion – cebula
– egg – jajko
– cheese – ser
– jam – dżem
– honey – miód
– cucumber – ogórek
– ketchup – keczup
Enjoy!
Drodzy Rodzice! Aby mieć pewność prawidłowej wymowy słówek, zachęcam do skorzystania z internetowych słowników np. www.diki.pl. Przy każdym słowie znajduje się głośnik, który uruchamia wymowę.
PDF Embedder requires a url attribute