Zabawy z językiem angielskim

I LIKE…/I DON’T LIKE… (LUBIĘ…/NIE LUBIĘ…)

Dzieci młodsze: 3-4-latki

1. „Do you like…?”

– Posłuchaj nagrania i oglądaj animację https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

– Odtwórz nagranie jeszcze raz i śpiewaj razem z bohaterami piosenki.

– Do you like…? – Czy lubisz…?

– Yes, I do/No, I don’t – Tak/Nie (lubię)

– yucky – obrzydliwy, paskudny

2. „Let’s make a sandwich!”

– Potrzebne będą obrazki produktów spożywczych niezbędnych do zrobienia pysznej kanapki – możesz wydrukować, te dodane poniżej. Jeśli nie masz możliwości wydruku ilustracji, możesz narysować sam proste obrazki lub po prostu wykonać to zadanie przy okazji robienia kanapek na śniadanie lub kolację. J

– Rodzic mówi: „I like….” (butter/ham/jam /cucumber/egg/tomato/….)

– Dziecko komponuje kanapkę zgodnie z tym, co mówi rodzic.

– Zamiana ról – teraz dziecko prosi o przygotowanie ulubionej kanapki.

– Młodsze dzieci mogą tylko wymieniać nazwy produktów, jeśli zabawa jest za trudna – rozpocznij ją tylko od dwóch/trzech produktów.

Dzieci starsze: 5-6-latki

1. „Do you like…?”

– Posłuchaj nagrania i oglądaj animację https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

– Odtwórz nagranie jeszcze raz i śpiewaj razem z bohaterami piosenki.

– Czy lubisz jeść te same rzeczy, co dzieci z nagrania? Zastanów się – jeśli jest inaczej, odtwórz nagranie jeszcze raz i odpowiadaj zgodnie z tym, co ty lubisz.

– Do you like…? – Czy lubisz…?

– Yes, I do/No, I don’t – Tak/Nie (lubię)

– yucky – obrzydliwy, paskudny

2. „What do you like?”

– Pamiętaj, jeśli pytamy o to, co ktoś lubi np. jeść, pytanie brzmi „What do you like?” (Co lubisz?) lub „Do you like…? (Czy lubisz…?). Odpowiadamy „I like…” – Ja lubię…

– Odtwórz nagranie https://www.youtube.com/watch?v=LwYTNaCQAUE – postępuj zgodnie z poleceniami: najpierw posłuchaj, potem słuchaj i śpiewaj, następnie odpowiadaj na pytania. Nie musisz znać wszystkich słówek, wystarczy, że spoglądasz na animację. Zatrzymuj nagranie, jeśli potrzebujesz więcej czasu na odpowiedź.

3. „Let’s make a sandwich!”

– Potrzebne będą obrazki produktów spożywczych niezbędnych do zrobienia pysznej kanapki – możesz wydrukować, te dodane poniżej. Jeśli nie masz możliwości wydruku ilustracji, możesz narysować sam proste obrazki lub po prostu wykonać to zadanie przy okazji robienia kanapek na śniadanie lub kolację. J

– Rodzic mówi: „I like….” lub „I don’t like…” (butter/ham/jam /cucumber/egg/tomato/….)

– Dziecko komponuje kanapkę zgodnie z tym, co mówi rodzic – produkty, których rodzic nie lubi, odkładaj na bok. Jeśli natomiast rodzic lubi dany produkt – skomponuj z tym produktem kanapkę.

– Zamiana ról – teraz dziecko prosi o przygotowanie ulubionej kanapki. Pamiętajcie, że zawsze należy zacząć od chleba. (I like bread.)

Słownictwo do zadania „Let’s make a sandwich”

– bread – chleb

– butter – masło

– ham – szynka

– tomato – pomidor

– lettuce – sałata

– onion – cebula

– egg – jajko

– cheese – ser

– jam – dżem

– honey – miód

– cucumber – ogórek

– ketchup – keczup

Enjoy!

Drodzy Rodzice! Aby mieć pewność prawidłowej wymowy słówek, zachęcam do skorzystania z internetowych słowników np. www.diki.pl. Przy każdym słowie znajduje się głośnik, który uruchamia wymowę.

PDF Embedder requires a url attribute