RECYCLE IS EASY
Dzieci młodsze: 3-4-latki
1.„How to recycle?” – słuchanie i próby śpiewania piosenki – rodzic włącza piosenkę, pokazuje przy tym odpowiednie karty obrazkowe z poprzednich zajęć. Dziecko słucha i próbuje śpiewać piosenkę.
2. „Recycle is easy” – zabawa dydaktyczna – rodzic rozkłada ilustracje 4 pojemników na odpady lub kartki w kolorach: żółty, zielony, niebieski i brązowy. Dziecko porusza się w rytmie piosenki „How to recycle?”. Na przerwę w muzyce, rodzic pokazuje wybraną kartę obrazkową przedstawiającą odpad, a dziecko podchodzi do kartki, która jest w kolorze odpowiadającym pojemnikowi, do którego należy go wrzucić.
Dzieci starsze: 5-6-latki
1.„How to recycle?” – słuchanie i próby śpiewania piosenki – rodzic włącza piosenkę, pokazuje przy tym odpowiednie karty obrazkowe z poprzednich zajęć. Dziecko słucha i próbuje śpiewać piosenkę.
2. „Recycle is easy” – zabawa dydaktyczna – rodzic rozkłada ilustracje 4 pojemników na odpady lub kartki w kolorach: żółty, zielony, niebieski i brązowy. Dziecko porusza się w rytmie piosenki „How to recycle?”. Na przerwę w muzyce, rodzic pokazuje wybraną kartę obrazkową przedstawiającą odpad, a dziecko podchodzi do kartki, która jest w kolorze odpowiadającym pojemnikowi, do którego należy go wrzucić i podaje właściwe słówko np.: „glass”.
3.„Clean up” – zabawa w segregowanie. Rozkładamy kilka znajdujących się w domu odpadów, z rożnych tworzyw, zadaniem dziecka jest ułożenie ich odpowiednio na kolorowych kartkach. Dziecko kładąc przedmiot głośno mówi nazwę tworzywa np. „It`s paper.”angies