Zabawy z językiem angielskim 29.03.2021r.

EASTER EGG ROLLING

Dzieci młodsze: 3-4-latki

1.„Happy Easter” – osłuchanie z piosenką – włącz krótki filmik i posłuchaj piosenki. Następnie rodzic pyta, o czym była piosenka. W razie potrzeby wyjaśnia, że był to utwór o życzeniach na Wielkanoc.

Piosenka „Happy Easter” – https://www.youtube.com/watch?v=nfquwFBWPXI&ab

A teraz spróbuj dopasować odpowiednie karty obrazkowe do treści utworu. (załączone obrazki 1-3)

„Happy Easter”

Hooray for Spring! Here comes Easter! Hooray! Yeah! Wow!

We wish you a happy Easter.
We wish you a happy Easter.
We wish you a happy Easter
in the lovely sunshine.

We wish you a happy Easter.

We wish you a happy Easter.
We wish you a happy Easter
in the lovely sunshine.

Inside the eggs,
there’re lots of goodies.
We wish you a happy Easter
in the lovely sunshine.

E-A-S-T-E-R, E-A-S-T-E-R-, E-A-S-T-E-R, STOP!

We wish you a happy Easter.
We wish you a happy Easter.
We wish you a happy Easter
in the lovely sunshine.

In a big basket,
there’re lots of toys.
We wish you a happy Easter
in the lovely sunshine.

Happy Easter!!

2. „Flashcards from song” – zabawa ruchowo-dydaktyczna – rodzic prezentuje karty obrazkowe z piosenki, nazywa je i prosi dziecko o powtórzenie tych słówek. Jeśli wydruk kart jest niemożliwy, dziecko może narysować swoje obrazki lub poszukać w domu rzeczywiste przedmioty, które będą symbolem danego słówka.

– sunshine – słońce

– toys – zabawki

– basket – koszyk

– goodies – łakocie

– eggs – jajka

– Easter – Wielkanoc

Następnie rodzic rozkłada ilustracje lub przedmioty w różnych miejscach, a dziecko tańczy w rytmie piosenki „Happy Easter”. Co jakiś czas rodzic zatrzymuje muzykę i mówi wybrane słówko – wtedy dziecko ma podejść do odpowiedniej ilustracji. Zabawę powtarzamy tak, by każde słówko pojawiło się dwukrotnie.

3. „Easter egg rolling” – zabawa na świeżym powietrzu – jeżeli mamy taką możliwość organizujemy mini zawody w turlaniu jajek z górki/pagórka. Wygrywa osoba, której jajko poturla się najdalej.

Dzieci starsze: 5-6-latki

1.„Ten in a bed” – osłuchanie z piosenką – włącz krótki filmik i posłuchaj piosenki. Następnie rodzic pyta, o czym była piosenka. W razie potrzeby wyjaśnia, że dotyczyła ona dziesięciu jajek, które po kolei się przewracały i wypadały z nich różne przedmioty.

Piosenka „Ten in bed” – https://www.youtube.com/watch?v=FjgRqkpmRss&ab

A teraz spróbuj dopasować odpowiednie karty obrazkowe oraz przeliczać na palcach zgodnie z treścią utworu. (załączone obrazki 4-7)

„Ten in a Bed”

One! Two! Three! Four! Five! Six! Seven! Eight! Nine! Ten Easter Eggs!

Ten eggs in a bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A doll!”

Nine eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A car!”

Eight eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A mirror!”

Seven eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A candy!”

Six eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“Nothing!”

One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine and ten in a bed.
One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine and ten in a bed.
Five eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A ring!”

Four eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A T-rex!”

Three eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A bandage!”

Two eggs in the bed, and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.
“A ball!”

One egg in the bed, and the little one said,

“Happy Happy Easter!”

2. „Suprises from eggs” – zabawa ruchowo-dydaktyczna – rodzic pyta, czy dziecko pamięta, jakie niespodzianki wyskakiwały z jajek w piosence. Następnie prezentuje karty obrazkowe, nazywa je i prosi dziecko o powtórzenie tych słówek. Jeśli wydruk kart jest niemożliwy, dziecko może narysować swoje obrazki lub poszukać w domu rzeczywiste przedmioty.

– doll – Lalka

– candy – Cukierek

– car – Autko

– mirror – Lusterko

– ring – Pierścionek

– T-rex – Tyranozaur Rex

– bandage – Plaster

– ball – Piłka

Ponadto rodzic wyjaśnia, że słówko: „nothing” oznacza: „nic” i prezentuje gest rozłożenia rąk. Następnie rozkłada ilustracje lub przedmioty w różnych miejscach, a dziecko tańczy w rytmie piosenki „Ten in a bed”. Co jakiś czas rodzic zatrzymuje muzykę i mówi wybrane słówko – wtedy dziecko ma podejść do odpowiedniej ilustracji. Gdy rodzic powie: „nothing”, dziecko zatrzymuje się i wykonuje gest rozłożenia rąk. Zabawę powtarzamy tak, by każde słówko pojawiło się dwukrotnie.

3. „Easter egg rolling” – zabawa na świeżym powietrzu – jeżeli mamy taką możliwość organizujemy mini zawody w turlaniu jajek z górki/pagórka. Wygrywa osoba, której jajko poturla się najdalej.

Drodzy Rodzice! Aby mieć pewność prawidłowej wymowy słówek, zachęcam do skorzystania z internetowych słowników np. www.diki.pl. Przy każdym słowie znajduje się głośnik, który uruchamia wymowę.

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, proszę o przesłanie zdjęć na maila: mp64muchomory@interia.pl