Zabawy z językiem angielskim

PUT ON YOUR SHOES   (ZAŁÓŻ SWOJE BUTY)

Dzieci młodsze: 3-4-latki

1.Odtwórz piosenkę i oglądaj animację „Put on your shoes” (Załóż swoje buty)- https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU Pokazuj ruchy, które kojarzą się z wkładaniem poszczególnych ubrań lub przygotuj swoje własne ubrania, które pojawiły się w piosence i zakładaj je zgodnie z poleceniem.

– Put on – załóż

– Shoes – buty

– Jacket – kurtka

– Scarf – szalik

– Hat – kapelusz/czapka

– Hurry up! – Pośpiesz się!

– Let’s go outside – Wyjdźmy na zewnątrz

Dzieci starsze: 5-6-latki

1.Odtwórz piosenkę i oglądaj animację „Put on your shoes” (Załóż swoje buty)- https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU Pokazuj ruchy, które kojarzą się z wkładaniem poszczególnych ubrań lub przygotuj swoje własne ubrania, które pojawiły się w piosence i zakładaj je zgodnie z poleceniem.

– Put on – załóż

– Shoes – buty

– Jacket – kurtka

– Scarf – szalik

– Hat – kapelusz/czapka

– Hurry up! – Pośpiesz się!

– Let’s go outside – Wyjdźmy na zewnątrz

2. Zabawa „What’s missing?” (Czego brakuje?)

Potrzebne będą ilustracje ubrań, mogą to być odręcznie narysowane ubrania na karteczkach, wydrukowane ilustracje lub po prostu ubrania. Rodzic kładzie wszystkie obrazki lub ubrania przed dzieckiem, powtarza nazwy razem z nim, a następnie prosi , by dziecko się odwróciło, mówiąc: „Turn around”. Dziecko się odwraca, a rodzic chowa jedną kartkę lub wybrane ubranie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, której karty brakuje. Stosujemy tu pytanie: „What’s missing?” (Czego brakuje?). Starszym dzieciom proponuję stopniować trudność tej zabawy i chować dwa obrazki, a nawet później trzy lub dokładać więcej przedmiotów.