EMOTIONS AND FEELINGS (EMOCJE I UCZUCIA)
Dzieci młodsze: 3-4-latki
1.Odtwórz piosenkę i oglądaj animację „Emotions song for kids” (Piosenka o emocjach dla dzieci) – https://www.youtube.com/watch?v=ZHS7vCdBeus – naśladuj zachowania oraz wykonywane czynności, powtarzaj słówka związane z emocjami:
– happy – szczęśliwy
– sad – smutny
– angry – zły
– scared – przestraszony
– surprised – zaskoczony/zdziwiony
– silly – głupkowaty
2.Zapoznaj się z kartami obrazkowymi dołączonymi do postu, powiedz, co widzisz na obrazkach, poproś rodzica o odczytanie angielskich nazw. Poproś rodzica, aby pomógł Ci dopasować obrazki do odpowiednich wyrazów, powtarzaj słówka i naśladuj dzieci.
Dzieci starsze: 5-6-latki
1.Odtwórz piosenkę i oglądaj animację „Emotions song for kids” (Piosenka o emocjach dla dzieci) – https://www.youtube.com/watch?v=ZHS7vCdBeus – naśladuj zachowania oraz wykonywane czynności, powtarzaj słówka związane z emocjami:
– happy – szczęśliwy
– sad – smutny
– angry – zły
– scared – przestraszony
– surprised – zaskoczony/zdziwiony
– silly – głupkowaty
2.Oglądaj animację „Feelings” (Uczucia) https://www.youtube.com/watch?v=BXWNhq-lPD8
Animacja składa się z kilku scenek. Po każdej scence zatrzymaj nagranie i opowiedz, co się wydarzyło. Jak myślisz – jak czuły się postacie z animacji? Zapytaj rodzica, czy poprawnie odczytałeś emocje i uczucia bohaterów. Włącz animację jeszcze raz i powtarzaj:
– angry – zły
– bored – znudzony
– excited – podekscytowany
– happy – szczęśliwy
– hungry – głodny
– sad – smutny
– scared – przestraszony
– shy – nieśmiały
– sleepy- śpiący
– thirsty – spragniony
– tired – zmęczony
– worried – zmartwiony
– I’m… – Ja jestem…
– Are you…? – Czy Ty jesteś?
2.Zapoznaj się z kartami obrazkowymi dołączonymi do postu, powiedz, co widzisz na obrazkach, jeśli potrafisz nazwij emocje dzieci po angielsku. Teraz poproś rodzica o odczytanie nazw i dopasuj obrazki do prawidłowych odpowiedzi.
Drodzy Rodzice! Aby mieć pewność prawidłowej wymowy słówek, zachęcam do skorzystania z internetowych słowników np. www.diki.pl. Przy każdym słowie znajduje się głośnik, który uruchamia wymowę.
Ilustracje: seria „My Word” Nowa Era – karty obrazkowe