Drogie Biedroneczki Dzień dobry! 😆
Dziś zachęcam Was do posłuchania wiersza pt. „Wiersz o wirusie” aktora Artura Barcisia.
https://www.youtube.com/watch…
a następnie zrobienie bardzo prostego doświadczenia z użyciem mydła, wody, zmielonego pieprzu lub brokatu, które zobrazuje Wam jak wirusy boją się mydła.
Przygotowanie:
Do eksperymentu potrzebne będą: talerz, woda, pieprz lub brokat oraz mydło (mydło w płynie).
Przebieg doświadczenia:
Na talerz nalewamy nieco wody. Posypujemy wodę pieprzem, równo po całej powierzchni. Dotykamy wody palcem i nic się nie dzieje – pieprz dalej pokrywa całą powierzchnię cieczy. Następnie moczymy palec w mydle i ponownie dotykamy nim powierzchnię wody. W momencie, gdy palec dotknie powierzchni cieczy, pieprz migruje w kierunku brzegów naczynia, jakby uciekał.
Krótki filmik obrazujący nasze doświadczenie:
Dziś u nas będą doświadczenia ????????„ Uciekający brokat= uciekające ????wirusy” ???? pokażemy dlaczego tak ważne jest mycie rączek ???? #zostanwdomu
Opublikowany przez Dziecięcy Uniwersytet – warsztaty dla dzieci Czwartek, 26 marca 2020
A więc pamiętajcie aby często i dokładnie MYĆ RĘCE!!!
No i jak zwykle można przesłać zdjęcie MMS-em pod numer 504 758 021.
KRASNALE 😆
Witamy serdecznie! „Poznajcie Jeżyka Bartka, który musiał zostać w domu…”
Poproś kogoś dorosłego o przeczytanie bajki „Jeżyk Bartek zostaje w domu”, potem wspólnie porozmawiajcie na temat treści w niej zawartych – przedstawiony jest schemat przykładowej rozmowy z dzieckiem. Zadania, które znajdują się na końcu stanowią tylko dodatek, możesz wybrać dodatkowe ćwiczenie i je wykonać.
https://dzieciecapsychologia.pl/wp-content/uploads/2020/03/Je%C5%BCyk-Bartek.pdf
Bez względu na to ile mamy lat, trudno nam zrozumieć to, co się teraz dzieje. Prezentowana bajka terapeutyczna może być doskonałym narzędziem do tego, aby pomóc dziecku zrozumieć obecną sytuację.
„Jeżyk Bartek zostaje w domu”, autorstwa psycholog i nauczycielki języka polskiego Marty Mytko, to historia tytułowego Jeżyka, który z powodu wirusa musiał zostać w swojej norce. W bajce, jeżykowa mama wyjaśnia Bartkowi, czym jest wirus, który uniemożliwił pójście do leśnej szkoły, w jaki sposób się rozprzestrzenia oraz dlaczego podjęto decyzję o pozostaniu w norce.”
Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021.
Źródło: https://dzieciecapsychologia.pl/jezyk-bartek/?fbclid=IwAR2qOPVT4-bfq6eeKPngYVkKnupLMcON0lsMWE6LlIdTGdzbIB6IhRh65uA
WITAJCIE MUCHOMORY ! 😆
Temat: Chronimy przyrodę
Środki dydaktyczne: kartki z czarnym kleksem, kredki
1. „Czysta Ziemia”. Rozmowa na temat dbania o czystość środowiska z wykorzystaniem ilustracji.
Rodzic prezentuje ilustracje lub zdjęcia w internecie przedstawiające pojemniki do segregowania odpadów. Zwraca uwagę na kolory i napisy na pojemnikach. Dziecko opowiada o tym, dlaczego należy segregować odpady i dbać o czystość środowiska i w jaki sposób każdy człowiek może wpłynąć na czystość Ziemi. Prowadzący zadaje pytania, kieruje rozmową, przypominając o segregowaniu odpadów, przetwarzaniu śmieci, ograniczeniu korzystania z przedmiotów jednorazowego użytku takich jak foliowe torebki, korzystaniu z roweru lub komunikacji miejskiej zamiast samochodu, naprawianiu zepsutych rzeczy zamiast kupowania nowych, gaszeniu światła, gdy wychodzimy z pokoju, zakręcaniu wody, gdy myjemy zęby, niezrywaniu kwiatów na bukiety, niełamaniu gałęzi drzew. W miarę możliwości Rodzic prezentuje dziecku ilustracje lub zdjęcia dostępne w internecie, pokazujące zachowania proekologiczne: wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, segregowanie odpadów, spędzanie wolnego czasu na spacerach, bieganiu lub wycieczkach rowerowych, a nie przez telewizorem, który zużywa energię.
2. Czarna plama – zabawa plastyczna, rozwijająca wyobraźnię.
Dziecko otrzymuje kartki z namalowaną wcześniej czarną plamą o niejednolitym kształcie. Każdy ma za zadanie przekształcić swoją plamę w rysunek jakiegoś przedmiotu poprzez dorysowanie do niej elementów kredkami. Wszyscy autorzy prac prezentują swoje rysunki, opowiadają o nich i nadają tytuł swojej pracy.
Osoby chętne podzielić się efektami pracy dziecka, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer
504 758 021.
3. *Zadanie dla sześciolatków.
Segregujemy odpady – zabawa dydaktyczna, wykonanie zadania w „Kartach pracy”.(str.63) ·
Zaznacz drogę – zabawa matematyczna Kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji, wykonanie zadań w „Kartach pracy”. (str. 64) oraz (str. 65)
*Zadanie dla pięciolatków.
Wykonanie zadań w „Kartach pracy” (str.43-45)
4. Wielki turniej odkrywców przyrody – turniej wiedzy z ekologii.
* można zagrać z całą rodziną Pytania i polecenia do turnieju:
– Wymyśl skojarzenie do słowa „drzewo”.
– Podaj nazwę przedmiotu, który potrafi unieść wiatr.
– Powiedz, jak można dbać o czystość na Ziemi.
– Powiedz, co każdy człowiek może zrobić dla dobra środowiska przyrodniczego.
– Czego roślina potrzebuje, aby zdrowo rosnąć?
– Co to znaczy „segregacja odpadów”?
– Czy wszystkie śmieci trzeba wyrzucać?
– Jak można przerobić kubeczek po jogurcie?
– Co zanieczyszcza powietrze?
– Czy można papier i szkło wrzucać do jednego pojemnika na śmieci?
– Dlaczego drzewa są ważne?
– Czy powinno się pakować zakupy w jednorazowe torebki?
– Skąd wiemy, że otacza nas powietrze?
– Jak oznaczone są opakowania, które można przetworzyć?
– Jak można powtórnie wykorzystać pudełko po butach?
– O czym trzeba pamiętać podczas mycia zębów?
– Dlaczego warto naprawiać zepsute rzeczy?
– Wymyśl hasło ze słowami „czyste środowisko”.
– Do jakiego pojemnika wyrzucamy słoik po dżemie?
POWODZENIA !!!