Zadanie 01.04.2020r.

Witajcie ????????

Dziś porozmawiamy o zdrowym odżywianiu, które również ma duży wpływ na nasza odporność, a co za tym idzie na nasze zdrowie.

1. Wysłuchanie fragmentu wiersza S. Karaszewskiego pt. ,,Dla każdego coś zdrowego”.

,,Jeśli chcesz się żywić zdrowo, jadaj zawsze kolorowo!
Jedz owoce i jarzyny, to najlepsze witaminy!
Jedz razowce z grubym ziarnem, zdrowe jest pieczywo czarne!
Na kanapkę, prócz wędliny, połóż listek zieleniny!
I kapusta, i sałata, w witaminy jest bogata!
Oprócz klusek i kotleta niech się z jarzyn składa dieta!
Jedz surówki i sałatki, będziesz za to piękny, gładki!
Gotowane lub duszone zawsze zdrowsze niż smażone!
Mleko, jogurt, ser, maślanka – to jest twoja wyliczanka.
Chude mięso, drób i ryba to najlepsze białko chyba!
Sok warzywny, owocowy, kolorowy jest i zdrowy!
Kto je tłusto i obficie ten sam sobie skraca życie!

2. „Zdrowo – kolorowo” – rozmowa z dziećmi na temat zdrowych i niezdrowych produktów.

3. Zabawa dydaktyczna pt. ,,Robię zdrowe zakupy”. Wykorzystanie do tego obrazków nr 1 i nr 2 załączonych poniżej (które można wydrukować i wyciąć) lub prawdziwych produktów.

Dziecko wybiera zdrowe produkty.

4. Próby podziału na sylaby wraz z klaskaniem nazw zdrowych produktów, które dziecko wybrało podczas robienia zakupów.

5. Wykonanie karty pracy nr 3 załączonej poniżej: „Dopasuj produkty do odpowiedniego nastroju-niezdrowe połącz ze smutną buzią, a zdrowe z uśmiechniętą”.

 

(Jeśli nie mają Państwo możliwości wydrukować karty pracy to dziecko może ustnie wykonać to zadanie).

6. A na deser zachęcam do wykonania „Owocowych szaszłyków”. Nie zapomnijcie o umyciu rąk, owoców i nałożenie kuchennych fartuszków.

Życzymy smacznego i czekamy na fotorelację ☎️ 504 758 021.

Ps. Mam nadzieję, że zrobiliście już komuś z domowników małego psikusa lub żarcik, bo dziś jest Prima Aprilis -” Dziś wszystkich wrabiamy, lecz przykrości im nie sprawiamy”;))

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Dzień dobry Krasnale!

Dzisiaj wybierzemy się w podróż kosmiczną. Jesteście gotowi? To zaczynamy! (Przed nami opowieść ruchowa – w czasie opowiadania przez rodzica dziecko koncentruje uwagę, przeżywa opowiadanie i wypowiada je ruchem na swój własny sposób – przyp. dla Rodziców)

Zanim wystartujemy musimy najpierw odpowiednio się ubrać, a więc wkładamy kosmiczny kombinezon – najpierw prawa, teraz lewa noga… Gotowe?…. Jeśli tak to …szuuuu…..

Zapinamy w naszych kosmicznych kombinezonach suwak… To jednak nie koniec naszej kosmicznej garderoby – nie mamy jeszcze butów, rękawic i kosmicznego hełmu… prawda?… Od czego więc zaczniemy? Oczywiście od butów – uwaga wkładamy: prawy but, teraz lewy but i gotowe. .. Teraz prawa i lewa rękawica i na końcu hełm…

Uwaga! Włączamy silnik: najpierw jedną, potem drugą ręką, zapinamy pasy, wyglądamy przez okno i 10, 9,8,7,6,5,4,3,2,1,0 – startujemy…

Lecimy wysoko, coraz wyżej i powoli „wchodzimy” w przestrzeń kosmiczną…. Uwaga turbulencje… Zobaczcie z lewej strony mijamy burzę kosmiczną, w naszym kierunku leci mnóstwo odłamków skalnych…więc „gaz do dechy”! Uciekamy! Musimy mocno skręcić w prawą stronę! Udało się, możemy odetchnąć z ulgą – uff.

Wyjrzycie przez okno z prawej strony, z pewnością zobaczycie planetę – przyjrzyjcie się jej uważnie, to Mars, może zobaczycie na niej jakiegoś ufoludka? O, jest! Lądujmy na tej pięknej planecie, może uda nam się z nim przywitać. Trzy- czte-ry lądujemy! Podejdźmy do niego powoli, żeby się nie przestraszył! Może się z nim ładnie przywitamy? Co należy powiedzieć, jak się z kimś wita? ( dzień dobry). Czy macie jakieś pytania do kosmity? On powiedział, że nazywa się Ufuś i miło mu was poznać.

Ioioio…to ostrzeżenie, że kończy nam się tlen w kombinezonach, musimy więc wracać na Ziemię! Pożegnajmy się z naszym nowym przyjacielem. Znów wsiadamy do rakiet. Lecimy… Spójrzcie przez okno, czy widzicie Ziemię? Tak, to właśnie ta niebieska planeta … Uwaga! Trzymajcie się mocno za chwilę będą turbulencje…Uwaga, zbliżamy się do Ziemi…lądujemy…uff… Udało się … Mamy za sobą pierwszy lot w kosmos…Rozpinamy pasy, zdejmujemy rękawice, hełm, buty, kosmiczny skafander… Dziękuję Wam za wspólną kosmiczną podróż.

Teraz spójrzcie na obrazek poniżej – spróbujcie wyciąć z zielonego papieru takie koła, przyklejcie je na kartkę wg wzoru i połączcie ze sobą za pomocą wykałaczek. Jeśli nie macie takich sztucznych oczek do przyklejania, możecie po prostu narysować je kredkami albo mazakami. Do dzieła!

Zaba

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Muchomory !

Temat: Zabawy matematyczne- kodowanie na dywanie

Zabawy z kodowaniem są pełne radości: otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Poniższe propozycje zabaw wykorzystujących elementy kodowania warto potraktować jako pierwszy krok w wielkiej, pełnej przygód i radości podróży przedszkolaków. Dla nich kodowanie równa się świetna zabawa, dlatego bawmy się z nimi w ten sposób jak najczęściej . 🙂 

Kilka propozycji zadań. POWODZENIA!

eprzedszkolaki_kodowanie_pszczoly_i_ule