Uwaga Biedronki!
Zapraszam Was do wykonania ćwiczeń gimnastycznych naśladując ruchy zwierząt (wg opisu na obrazku), ale przed każdym ćwiczeniem należy rozwiązać zagadkę dotyczącą określonego zwierzątka.
Zagadka – królik
Ma długie uszy,
futerko puszyste.
Ze smakiem chrupie
sałaty listek.
Zagadka – małpa
Choć przypomina człowieka,
na drzewo chętnie ucieka.
Banany zjada łapczywie,
i wrzeszczy przeraźliwie.
Zagadka – pingwin
Powiedzcie, proszę, jaki to ptak,
który ma świetnie skrojony frak.
Idąc, na boki trochę się kiwa,
lecz za to w lodowatej wodzie wspaniale pływa.
Zagadka – pies
Gdy wychodzisz z domu,
on na Ciebie czeka.
Kiedy wrócisz znowu,
cieszy się i szczeka.
Zagadka – mysz
Ma długi ogonek,
oczy jak paciorki.
Gdy zobaczy kota
umyka do norki.
Zagadka – wąż
Krótka nazwa, długie zwierzę,
trochę straszne, mówiąc szczerze.
Pełza szybko, syczy srogo,
choć ma tylko łeb i ogon.
Zagadka – kotek
Łazi własnymi drogami,
ugania się za myszkami,
lubi wspinać się na płotek.
– Kto to jest? Tak to … .
Zagadka – żuraw
Czarno-szary duży ptak,
wszystkożerny jest jak człowiek,
a nazywa się on tak,
jak dźwig wielki na budowie.
Zagadka – koń
Szybko biega, rży i parska.
Na śniadanie owies zjada.
Potem w stajni grzecznie stoi.
Czeka, aż go ktoś napoi.
Zagadka – kaczka
Co to za ptak?
Pływa po stawie
i kwacze: kwak, kwak.
Udanej zabawy!:)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Witajcie Drogie Krasnale!
Dzisiaj piątek – będzie bardzo muzycznie. Zanim zaczniemy, to w ramach utrwalenia wiadomości o kosmosie uzupełnijcie dzisiaj pozostałe karty pracy z tego tematu (str. 28, 29 4-latki, str. 36, 40 5-latki) oraz posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI W ramach zajęć gimnastycznych zachęcam Was do zabawy ruchowej przy piosence: https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
Udanej Zabawy!!!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Witajcie Muchomory !!!
Temat: Zabawy muzyczne „Wiosna w błękitnej sukience”
1. Wiosna w błękitnej sukience – nauka piosenki, interpretacja ruchowa piosenki.
Po wysłuchaniu i omówieniu piosenki dzieci uczą się jej fragmentami. Kiedy opanują słowa i melodię, śpiewają ją. Mogą również tańczyć według własnego pomysłu, interpretując ruchowo tekst piosenki.
Muzyka: S. Marciniak słowa: E. Zawistowska
1. Wiosna w błękitnej sukience bierze krokusy na ręce,
wykąpie je w rosie świeżej i w nowe płatki ubierze.
Ref. Wiosna buja w obłokach, wiosna płynie wysoko.
Wiosna chodzi po drzewach, wiosna piosenki śpiewa.
2. Potem z rozwianym warkoczem niebem powoli gdzieś kroczy,
wysyła promyki słońca i wiersze pisze bez końca.
Ref. Wiosna buja w obłokach…
3. Nocą się skrada z kotami, chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie,
i nie wie, że sosna rośnie.
Ref. Wiosna buja w obłokach…
https://www.youtube.com/watch?v=bO5qbyBVHtA
2. *Zadanie dla sześciolatków Wiosenna matematyka – zadania na kartach pracy. Na kartach pracy przedszkolaki rozwiązują działania matematyczne – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Po rozwiązaniu łączą działanie z ilustracją do niego pasującą. Następnie wymyślają zadania do ilustracji i działania, np.: Zosia dostała 5 tulipanów, a potem jeszcze 5 żonkili. Ile ma razem wszystkich kwiatów? W kolejnym zadaniu dzieci przeliczają oczka na kostkach, z których ułożone są wieże. Dorysowują na pustych ściankach kostek tyle oczek, aby łącznie na wszystkich kostkach było ich 10.
· Wykonanie zadania w „Kartach pracy”.(str.71-73)
*Zadanie dla pięciolatków Barwy motyla – ćwiczenie grafomotoryczne.
Dzieci kończą kolorowanie motyla. Zwracają uwagę na płynność ruchów i dokładność kolorowania w obrębie konturu. Następnie kolorują koła tylko takimi kolorami, których nie ma na skrzydłach motyla. Dokonują też samooceny.
Wiosenne kwiaty – zabawy matematyczno-graficzne. Dzieci nazywają kwiaty przedstawione na ilustracjach i liczą kwiaty w bukietach. Otaczają pętlą te, których jest najwięcej, odszukują bukiety z taką samą liczbą kwiatów i zaznaczają „X”. Dorysowują płatki, aby na każdym kolejnym kwiatku był o jeden płatek więcej lub o jeden mniej. · Wykonanie zadań w „Kartach pracy” (str.46, 47)
Powodzenia i do poniedziałku !!!