Zadanie 03.04.2020r.

Uwaga Biedronki!

Zapraszam Was do wykonania ćwiczeń gimnastycznych naśladując ruchy zwierząt (wg opisu na obrazku), ale przed każdym ćwiczeniem należy rozwiązać zagadkę dotyczącą określonego zwierzątka.

Zagadka – królik

Ma długie uszy,
futerko puszyste.
Ze smakiem chrupie
sałaty listek.

Zagadka – małpa

Choć przypomina człowieka,
na drzewo chętnie ucieka.
Banany zjada łapczywie,
i wrzeszczy przeraźliwie.

Zagadka – pingwin

Powiedzcie, proszę, jaki to ptak,
który ma świetnie skrojony frak.
Idąc, na boki trochę się kiwa,
lecz za to w lodowatej wodzie wspaniale pływa.

Zagadka – pies

Gdy wychodzisz z domu,
on na Ciebie czeka.
Kiedy wrócisz znowu,
cieszy się i szczeka.

Zagadka – mysz

Ma długi ogonek,
oczy jak paciorki.
Gdy zobaczy kota
umyka do norki.

Zagadka – wąż

Krótka nazwa, długie zwierzę,
trochę straszne, mówiąc szczerze.
Pełza szybko, syczy srogo,
choć ma tylko łeb i ogon.

Zagadka – kotek

Łazi własnymi drogami,
ugania się za myszkami,
lubi wspinać się na płotek.
– Kto to jest? Tak to … .

Zagadka – żuraw

Czarno-szary duży ptak,

wszystkożerny jest jak człowiek,

a nazywa się on tak,

jak dźwig wielki na budowie.

Zagadka – koń

Szybko biega, rży i parska.
Na śniadanie owies zjada.
Potem w stajni grzecznie stoi.
Czeka, aż go ktoś napoi.

Zagadka – kaczka

Co to za ptak?
Pływa po stawie
i kwacze: kwak, kwak.

Udanej zabawy!:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Witajcie Drogie Krasnale!

Dzisiaj piątek – będzie bardzo muzycznie. Zanim zaczniemy, to w ramach utrwalenia wiadomości o kosmosie uzupełnijcie dzisiaj pozostałe karty pracy z tego tematu (str. 28, 29 4-latki, str. 36, 40 5-latki) oraz posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI W ramach zajęć gimnastycznych zachęcam Was do zabawy ruchowej przy piosence: https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

Udanej Zabawy!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Muchomory !!!

Temat: Zabawy muzyczne „Wiosna w błękitnej sukience”

1. Wiosna w błękitnej sukience – nauka piosenki, interpretacja ruchowa piosenki.

Po wysłuchaniu i omówieniu piosenki dzieci uczą się jej fragmentami. Kiedy opanują słowa i melodię, śpiewają ją. Mogą również tańczyć według własnego pomysłu, interpretując ruchowo tekst piosenki.

Muzyka: S. Marciniak słowa: E. Zawistowska

1. Wiosna w błękitnej sukience bierze krokusy na ręce,

wykąpie je w rosie świeżej i w nowe płatki ubierze.

Ref. Wiosna buja w obłokach, wiosna płynie wysoko.

Wiosna chodzi po drzewach, wiosna piosenki śpiewa.

2. Potem z rozwianym warkoczem niebem powoli gdzieś kroczy,

wysyła promyki słońca i wiersze pisze bez końca.

Ref. Wiosna buja w obłokach…

3. Nocą się skrada z kotami, chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie,

i nie wie, że sosna rośnie.

Ref. Wiosna buja w obłokach…

https://www.youtube.com/watch?v=bO5qbyBVHtA

2. *Zadanie dla sześciolatków Wiosenna matematyka – zadania na kartach pracy. Na kartach pracy przedszkolaki rozwiązują działania matematyczne – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Po rozwiązaniu łączą działanie z ilustracją do niego pasującą. Następnie wymyślają zadania do ilustracji i działania, np.: Zosia dostała 5 tulipanów, a potem jeszcze 5 żonkili. Ile ma razem wszystkich kwiatów? W kolejnym zadaniu dzieci przeliczają oczka na kostkach, z których ułożone są wieże. Dorysowują na pustych ściankach kostek tyle oczek, aby łącznie na wszystkich kostkach było ich 10.

· Wykonanie zadania w „Kartach pracy”.(str.71-73)

*Zadanie dla pięciolatków Barwy motyla – ćwiczenie grafomotoryczne.

Dzieci kończą kolorowanie motyla. Zwracają uwagę na płynność ruchów i dokładność kolorowania w obrębie konturu. Następnie kolorują koła tylko takimi kolorami, których nie ma na skrzydłach motyla. Dokonują też samooceny.

Wiosenne kwiaty – zabawy matematyczno-graficzne. Dzieci nazywają kwiaty przedstawione na ilustracjach i liczą kwiaty w bukietach. Otaczają pętlą te, których jest najwięcej, odszukują bukiety z taką samą liczbą kwiatów i zaznaczają „X”. Dorysowują płatki, aby na każdym kolejnym kwiatku był o jeden płatek więcej lub o jeden mniej. · Wykonanie zadań w „Kartach pracy” (str.46, 47)

Powodzenia i do poniedziałku !!!