Dzień dobry drogie Biedroneczki!
1. Na początek zagadka:
Przyjeżdżają szybko, stawiają drabinę.
Zawsze dzielnie walczą z pożarem i dymem. (strażacy)
Dziś z okazji Międzynarodowego Dnia Strażaka porozmawiamy o pracy straży pożarnej.
2. Czym wg Ciebie zajmują się strażak? Czy tylko gasi pożary?
– Obejrzyj prezentacje (ilustracje poniżej postu) przedstawiającą pracę i sprzęt potrzebny w pracy strażaka.
3. Zabawa ruchowa „Pożar” – poruszaj się rytmicznie przy piosence „Pali się!” po dywanie/wyznaczonym terenie. Na hasło: „pożar-pali się!” i przerwę w muzyce uciekaj z dywanu/wyznaczonego terenu. Zabawę ruchowa powtórz kilka razy.
4. Po obejrzeniu ilustracji i omówieniu na czym polega praca strażaka, jaki jest numer alarmowy do straży pożarnej oraz jakiego sprzętu używa w swojej pracy strażak, wykonaj poniższe karty pracy (5).
Osoby chętne, które chcą podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Serdecznie witamy Krasnale!
Tematem tego tygodnia będą „Tajemnice komputerów i robotów”.
1.„Multimedia” – rozwiązywanie zagadek.
Włącz go, a wnet ci pokaże Bajki, filmy, mnóstwo zdarzeń. Taka jego jest robota – Bawić cię… gdy masz pilota. (telewizor)
Papierowa, pełna wieści, Których setki w sobie mieści. Ma też wersję w internecie. O czym mowa? O… (gazecie)
Dziś powszechne urządzenia, Kiedyś nie do pomyślenia Żeby ludzie z wielkiej dali, Przez coś z sobą rozmawiali. (telefon)
Gra piosenki, czasem gada, Czasem bajki opowiada. Możesz słuchać, gdy ma rację, Lub po prostu zmienić stację. (radio)
Gdy to, co masz w komputerze, Chcesz zobaczyć na papierze, Ona chętnie ci pomoże, Czarno-biało lub w kolorze. (drukarka)
2. „Necio – fajnie w Internecie” – piosenka dla dzieci na temat bezpieczeństwa w Internecie. https://www.youtube.com/watch?v=4UCzLYDhqtU
3.„Gimnastyka z pluszakiem” – przygotuj sobie maskotkę, z którą będziesz ćwiczyć.
– „Skaczemy” – dziecko wkłada maskotkę między kolana i skacze tak, aby maskotka nie spadła.
– „Winda” – dziecko siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami i trzyma maskotkę stopami. Następnie kilka razy bardzo wolno podnosi i opuszcza stopy, starając się utrzymać pluszaka.
– „Zmęczone maskotki” – dziecko czworakuje po dywanie z maskotką na plecach tak, aby nie spadła.
„Złap mnie!” – dziecko i rodzic stają w pewnej odległości od siebie. Delikatnie rzucają maskotkę do siebie nawzajem.
4.„Czego brakuje?” – układamy w szeregu pięć/sześć zabawek. Dziecko je nazywa i określa ich kolory, wielkość, następnie odwraca się, a rodzic chowa jedną zabawkę. Zadaniem dziecka jest określenie czego brakuje.
Udanej zabawy 🙂
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Witajcie Muchomory 🙂
Temat: Jak najlepiej spędzać wolny czas? – w załączniku Praca zdalna 04.05 -Muchomory –