Witajcie Biedroneczki!
Tematem tygodnia będzie „Pstryczek elektryczek czyli w krainie elektryczności”.
1. Wysłuchaj wiersza M. Strzalkowskiej „Niespodzianka”
Mama poszła do sąsiadki,
by sąsiadce podlać kwiatki,
a tymczasem tata z Jankiem
robią mamie niespodziankę.
– Posprzątamy, pozmywamy
i odpocząć mamie damy!
Będzie fajnie! A do tego
przyrządzimy coś pysznego!
Ruszył tata, a Jaś za nim –
najpierw światła powłączali,
lampy, lampki i kinkiety
(jasno było, że o rety!)
potem piece elektryczne
(pstryk! i ciepło – to praktyczne),
telewizor duży, mały
(bo seriale dwa leciały),
radio (żeby im coś grało
i weselej się sprzątało)
Tata wstawił wielkie pranie
(z dodatkowym wirowaniem),
po czym włączył dwie zmywarki
(żeby umyć cztery garnki),
frytkownicę (z fryteczkami)
i opiekacz (z grzaneczkami),
i żelazko (z nawilżaczem)
zaś Jaś warczał odkurzaczem.
Grzmi muzyczka, ciepło, jasno…
Nagle – trach! I wszystko zgasło.
Wraca mama… Koniec świata!
– Sprzątaliśmy… – zaczął tata,
po czym cicho rzekł do Janka:
– Oj, nie wyszła niespodzianka…
– Przespaceruj się po swoim mieszkaniu i znajdź w swoim domu urządzenia elektryczne czyli na prąd, nazwij je i powiedz do czego służą?
2. Zabawa dotykowa „Magiczny worek” – rozpoznawanie niepodłączonych w danej chwili urządzeń elektrycznych za pomocą dotyku (telefon, myszka do komputera, budzik elektryczny, kalkulator, szczoteczka elektryczna, waga elektryczna, latarka, suszarka, mikser, żelazko, lampka itp.), ustalanie sposobu ich zasilania: prąd płynący przez kabel lub/i baterie;
3. Obejrzyj film edukacyjny „Nie taki prąd straszny” aby dowiedzieć się skąd bierze się prąd w gniazdku elektrycznym, gdzie występuje prąd w przyrodzie, jak go oszczędzać, i jak obchodzić się bezpiecznie z urządzeniami podłączonymi do prądu oraz czego nam nie wolno robić, aby nie poraził nas prąd!!!
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
4. „Spacer po okolicy” – ukierunkowane obserwacje; wyszukiwanie przedmiotów, które działają na prąd.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kochane Krasnale!
Oto propozycje zabaw na dzisiaj.
1.„Dawniej i dziś” – prezentujemy dziecku zdjęcia przedstawiające urządzenia elektroniczne: telewizor, komputer, laptop, telefon, aparat fotograficzny, kamerę, tablet – obrazek 1. Dziecko nazywa przedmioty oraz określa do czego służą. Następnie prezentujemy dziecku starsze wersje urządzeń – obrazek 2. Zadaniem dzieci jest wskazać podobieństwa i różnice – obrazek 3 i 4.
2. Rozmowa z dzieckiem na temat przedstawionych urządzeń:
– Z jakich urządzeń korzystasz?
– Do czego używasz poszczególnych urządzeń?
– Czy używasz ich sam, czy z mamą, tatą?
– Które urządzenie jest Twoim ulubionym i korzystasz z niego najczęściej?
– Jakie sprawy można załatwić przez telefon? (Zwracamy uwagę na pozytywne i negatywne aspekty korzystania z telefonu.)
– Jak myślisz, czy długie spędzanie czasu z telefonem, tabletem i komputerem jest zdrowe?
3. „Zabawa w kolory”- „Czerwony jak: cegła, pomidor, jabłko…”, czyli wymieniamy wszystkie rzeczy na dany kolor (koniecznie naprzemiennie: raz dziecko, raz rodzic). Gdy skończą nam się pomysły, zmieniamy kolor.
4. Dodatkowo wykonaj zadanie w kartach pracy ze str. 3, 13 (5-latki) i str. 6-7 (4-latki).
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Witajcie Muchomory 🙂
Temat : Mali odkrywcy bawią się w detektywów ! – załączniku Praca zdalna 05.05 -Muchomory