Zadanie 05.05.2020r.

Witajcie Biedroneczki!

Tematem tygodnia będzie „Pstryczek elektryczek czyli w krainie elektryczności”.

1. Wysłuchaj wiersza M. Strzalkowskiej „Niespodzianka”

Mama poszła do sąsiadki,

by sąsiadce podlać kwiatki,

a tymczasem tata z Jankiem

robią mamie niespodziankę.

– Posprzątamy, pozmywamy

i odpocząć mamie damy!

Będzie fajnie! A do tego

przyrządzimy coś pysznego!

Ruszył tata, a Jaś za nim –

najpierw światła powłączali,

lampy, lampki i kinkiety

(jasno było, że o rety!)

potem piece elektryczne

(pstryk! i ciepło – to praktyczne),

telewizor duży, mały

(bo seriale dwa leciały),

radio (żeby im coś grało

i weselej się sprzątało)

Tata wstawił wielkie pranie

(z dodatkowym wirowaniem),

po czym włączył dwie zmywarki

(żeby umyć cztery garnki),

frytkownicę (z fryteczkami)

i opiekacz (z grzaneczkami),

i żelazko (z nawilżaczem)

zaś Jaś warczał odkurzaczem.

Grzmi muzyczka, ciepło, jasno…

Nagle – trach! I wszystko zgasło.

Wraca mama… Koniec świata!

– Sprzątaliśmy… – zaczął tata,

po czym cicho rzekł do Janka:

– Oj, nie wyszła niespodzianka…

– Przespaceruj się po swoim mieszkaniu i znajdź w swoim domu urządzenia elektryczne czyli na prąd, nazwij je i powiedz do czego służą?

2. Zabawa dotykowa „Magiczny worek” – rozpoznawanie niepodłączonych w danej chwili urządzeń elektrycznych za pomocą dotyku (telefon, myszka do komputera, budzik elektryczny, kalkulator, szczoteczka elektryczna, waga elektryczna, latarka, suszarka, mikser, żelazko, lampka itp.), ustalanie sposobu ich zasilania: prąd płynący przez kabel lub/i baterie;

3. Obejrzyj film edukacyjny „Nie taki prąd straszny” aby dowiedzieć się skąd bierze się prąd w gniazdku elektrycznym, gdzie występuje prąd w przyrodzie, jak go oszczędzać, i jak obchodzić się bezpiecznie z urządzeniami podłączonymi do prądu oraz czego nam nie wolno robić, aby nie poraził nas prąd!!!

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ

4. „Spacer po okolicy” – ukierunkowane obserwacje; wyszukiwanie przedmiotów, które działają na prąd.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Kochane Krasnale!

Oto propozycje zabaw na dzisiaj.

1.„Dawniej i dziś” – prezentujemy dziecku zdjęcia przedstawiające urządzenia elektroniczne: telewizor, komputer, laptop, telefon, aparat fotograficzny, kamerę, tablet – obrazek 1. Dziecko nazywa przedmioty oraz określa do czego służą. Następnie prezentujemy dziecku starsze wersje urządzeń – obrazek 2. Zadaniem dzieci jest wskazać podobieństwa i różnice – obrazek 3 i 4.

2. Rozmowa z dzieckiem na temat przedstawionych urządzeń:

– Z jakich urządzeń korzystasz?

– Do czego używasz poszczególnych urządzeń?

– Czy używasz ich sam, czy z mamą, tatą?

– Które urządzenie jest Twoim ulubionym i korzystasz z niego najczęściej?

– Jakie sprawy można załatwić przez telefon? (Zwracamy uwagę na pozytywne i negatywne aspekty korzystania z telefonu.)

– Jak myślisz, czy długie spędzanie czasu z telefonem, tabletem i komputerem jest zdrowe?

3. „Zabawa w kolory”- „Czerwony jak: cegła, pomidor, jabłko…”, czyli wymieniamy wszystkie rzeczy na dany kolor (koniecznie naprzemiennie: raz dziecko, raz rodzic). Gdy skończą nam się pomysły, zmieniamy kolor.

4. Dodatkowo wykonaj zadanie w kartach pracy ze str. 3, 13 (5-latki) i str. 6-7 (4-latki).

 

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Muchomory 🙂

Temat : Mali odkrywcy bawią się w detektywów ! – załączniku Praca zdalna 05.05 -Muchomory