Zadanie 06.05.2020r

Witajcie KOCHANE BIEDRONECZKI!

1. Ćwiczenia artykulacyjne – buzi i języka: Zakręć kołem i zrób wylosowane ćwiczenie.

2. Rozwiąż zagadki:
Zagadka o radiu

Śpiewa, mówi i gra,
każdy w domu je ma.
Zagadka o telewizorze

W oknie tej skrzyneczki,
oglądasz bajeczki.
Zagadka o odkurzaczu

Jeżdżę sobie po dywanie,
kiedy w domu jest sprzątanie.
Zagadka o żelazku

Po materiale
ślizga się wspaniale
kiedy się zepsuje,
nic nie uprasuje.
Zagadka o pralce

Postawiona w kąt,
chętnie łyka prąd.
A gdy wody nabierze,
to się kręci i pierze
Zagadka o zmywarce

Stoi w kuchni szafka,
ten kto jej używa,
wie, że jest przydatna,
bo wszystko pozmywa.
Zagadka o lodówce

W każdej kuchni się znajduje,
szafeczka z drzwiczkami,
w której mama przechowuje
mięso z mrożonkami.
Zagadka o lampach

Bywają stojące
bywają wiszące
o zmroku w mieszkaniu
zastępują słońce.

3. Zabawy ćwiczące pamięć i koncentrację uwagi „Czego brakuje” i „Co zmieniło miejsce”.

– Układamy w szeregu pięć/sześć urządzeń elektrycznych (np. telefon, lampka, golarka, suszarka, żelazko, ładowarka lub inne dostępne w domu) . Dziecko nazywa je i mówi do czego służą. Następnie odwraca się, a rodzic chowa jedno urządzenie. Zadaniem dziecka jest określenie czego brakuje.

– Tak samo ułożone przedmioty elektryczne, dziecko musi zapamiętać, w jakiej kolejności występują urządzenia, a rodzic zamienia miejscami dwa urządzenia. Zadaniem dziecka jest wskazanie, które urządzenia zmieniły miejsce.

4. Wykonaj ustnie kartę pracy załączoną poniżej postu i odpowiedz jakie urządzenia elektryczne są potrzebne do wykonania określonych czynności (zrobić sok z pomarańczy, wysuszyć włosy, ubić produkty na ciasto, wyprać brudne ubrania, wyprasować odzież, odkurzyć dywan).

5. Taniec dowolny do piosenki/teledysku pt. „Jeden pstryk”. Nauka refrenu piosenki.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dzień dobry Krasnale!

1. „Moja ulubiona bajka” – Porozmawiajcie z rodzicami na temat Waszych ulubionych programów i bajek oglądanych w telewizji:

– Jakie są wasze ulubione programy telewizyjne?

– Jakie bajki oglądacie?

– Jak długo oglądacie programy i bajki?

– Czy ktoś z wami ogląda bajki?

2.Następnie posłuchajcie opowiadania „Książka z bajkami”.

Wszyscy zapomnieli o książce z bajkami. Pozwolili, by pokryła się kurzem, ba, kartki jej się wystrzępiły i powyginały. Nikt nie chciał czytać bajek. Dzieci krzywiły się:

– Wolimy gry komputerowe. Albo film! Książkę wyrzucono na śmietnik. Wiatr targał jej kartki, deszcz rozmywał obrazki. I gdyby nie pewna wróżka, schrupałby ją tłusty szczur.

– Ooo! – zawołał ucieszony.

– Chyba coś znalazłem! Mniam, mniam.

– Nie! – pisnęła wróżka.

– Czary – mary! Książka przefrunęła szczurowi koło nosa. Wróżka złapała ją i z żalu zapłakała. Tak zniszczonej książki jeszcze nie widziała. Cały dzień ją czyściła, wygładzała, sklejała, prostowała.[…] Pod wieczór książka wyglądała jak nowa. „Komu by ją dać?” – rozmyślała.

Akurat były imieniny dziadka Anatola. I wróżka wpadła na świetny pomysł. Puk, puk – zastukał listonosz:

– Paczka dla pana Anatola!

– Dziadku co dostałeś? – pytały zaciekawione dzieci.

– Książkę z bajkami! – wykrzyknął starszy pan.

– Miałem taką samą, gdy byłem małym chłopcem! Nawet nie obejrzał innych prezentów, tylko usiadł i zaczął czytać. Jakby mu lat ubyło. Przypomniał sobie, że jak był tyci, tyci, nie wyższy od stołu, te same bajki czytała mu jego mama.

– Przeczytaj coś głośno, dziadku! – poprosiły dzieci. Były ciekawe, co niezwykłego może być na tych kartkach. I dziadek zaczął czytać drżącym głosem. Mama aż popłakała się z radości, gdy królewna z bajki spotkała swojego księcia. Dzieci też się wzruszyły. Niesamowite!

Przy grach komputerowych nigdy im się to nie zdarzyło. Książka z bajkami stała odtąd na honorowym miejscu w biblioteczce dziadka. Kiedy wieczorami stamtąd znikała, dziadek nie martwił się, bo wiedział, gdzie jej szukać. Dzieci odkryły bowiem, że bajki są doskonałym sposobem na piękne sny. (Grażyna Bąkiewicz)

Drodzy Rodzice, porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania (jakie plusy i minusy mają: czytanie bajek, oglądanie telewizji, granie w gry komputerowe).

3. „Mój ulubiony bohater” – narysuj lub namaluj swojego ulubionego bohatera z bajki lub gry. Opowiedz, dlaczego akurat ta postać jest Twoją ulubioną.

4. Dodatkowo wykonaj zadanie w kartach pracy z 4 części ze str. 4, 8, 9 (5-latki) i str. 3 (4-latki).

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Muchomory 🙂

Temat: Dzieciaki odkrywają świat w załączniku – Praca_zdalna_06.05_-Muchomory_

Praca zdalna 06.05 -Muchomory