Zadanie 07.04.2020r.

Witam ????

Dziś tematyka zajęć z edukacji przyrodniczej: „Wiosenne hodowle”.

1. Wysłuchajcie opowiadania pt. „Tajemnica małego nasionka” J. Wasilewskiej.

„Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpię – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło,że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.”

– Odpowiedzcie na pytania dotyczące opowiadania:
• Kto zaopiekował się ziarenkiem?
• Co zrobiło ziarenko w ziemi?
• Dlaczego się rozzłościło i co zrobiło ze złości?
• Co wyrosło z ziarenka?

2. Obejrzycie króciutki film edukacyjny pt. „AGI BAGI opowie Wam o… – Jak rosną rośliny?” https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

– Co potrzebuje każda roślina aby mogła wyrosnąć? (wody i słońca, czasami też odpowiedniego podłoża jak np. ziemi).

3. Ułóżcie historyjkę obrazkową pt. Sadzanie cebulki tulipana wg kolejności zdarzeń (historyjka obrazkowa poniżej). Można zrobić to ustnie.

4. Stwórzcie własną hodowlę rzeżuchy i cebuli na szczypiorek.

Pamiętajcie, że kiełki rzeżuchy i szczypiorek cebuli są zdrowe i można je po wyhodowaniu wykorzystać do kanapek świątecznych z jajkiem lub pomidorkiem. 🙂

– Rzeżuchę siejemy na wacie lub wacikach kosmetycznych w dowolnym pojemniku, które mocno podlewamy wodą i stawiamy je na parapecie okiennym. Pamiętajcie podłoże cały czas musi być wilgotne (obrazki demonstracyjne poniżej).

– Cebulę można posadzić w ziemi w doniczce lub włożyć do słoika wypełnionego wodą i również postawić w słonecznym miejscu w pomieszczeniu (obrazki demonstracyjne poniżej).

Prosimy o przesłanie Waszych zdjęć z hodowli, również zdjęć po wyrośnięciu kiełków i szczypiorku ☎ 504 758 021.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Kochane Krasnale!

Oto propozycje zabaw na dzisiaj 

1.Rozwiąż wielkanocne zagadki: (dodatkowe zagadki załączone w zdjęciach)

– Gdy ciepły marzec powróci z wiosną, małe puchate na wierzbach rosną. (BAZIE)

– Ma skorupkę tak jak orzech, ale bardzo, bardzo cienką. Na śniadanie zjeść je możesz, raz na twardo, raz na miękko. (JAJKO)

– Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci – on chodzi w kożuszku i zimą i w lecie. (BARANEK)

– Gdy go weźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi. Ma wiklinowy brzuszek i nazywa się ……….. (KOSZYK)

– Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze. (OBRUS)

– Jak się nazywa jajko malowane, co na Wielkanoc się przydaje? (PISANKA)

– Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. (KURCZĄTKA)

– Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (ZAJĄCZEK)

– Drugi zwierz całkiem mały, ma dwa rogi, cztery nogi, z wełny kożuch na mróz srogi, trawę skubie cały ranek ten biały ….. (BARANEK)

Autor: J. Wasilewska, A. Skałbania

2. Zabawa ruchowa – rodzic czyta opowieść ruchową, a dziecko naśladuje zjawiska, zachowania, odgłosy.

Pewnego kwietniowego dnia przedszkolaki wybrały się na spacer (dzieci maszerują). Kiedy tak maszerowały, kwietniowa pogoda nie raz dawała im o sobie znać. Najpierw zaświeciło mocno słonko (dzieci naśladują „słoneczko” wyciągając dłonie w górę), potem powiał silny wiatr (dzieci naśladują silny wiatr dźwiękiem – „szsz” i ruchem rąk). Całe niebo się zachmurzyło i zaczął padać malutki deszczyk, potem coraz większy i większy, aż wreszcie zrobiła się straszna ulewa (dzieci naśladują deszcz o różnym nasileniu). Przed deszczem dzieci schowały się pod drzewem (dzieci chowają się lub naśladują drzewo). Kiedy ulewa ustała, dzieci zobaczyły dookoła siebie kałuże – małe i duże. Zabawiły się w ich przeskakiwanie (dzieci przeskakują). Nagle – niebo pociemniało i znów zerwał się wiatr (dzieci naśladują wiatr) i zaczął padać śnieg. Najpierw malutkie płatki, a potem coraz większe i większe (dzieci naśladują wirujące płatki śniegu). Zawierucha śnieżna zaskoczyła dzieci i nie miały się one gdzie schować, więc zaczęły się otrzepywać ze śniegu (dzieci „otrzepują się” ze śniegu). Padający śnieg był bardzo biały i lepki, więc pani na koniec spaceru zapowiedziała „śnieżną bitwę” (naśladują lepienie kulek śnieżnych i rzucanie nimi ). Zabawy i śmiechu było co niemiara (dzieci śmieją się).

Autor: J. Marcinkowska

3. Dodatkowo wykonajcie zadanie w kartach pracy ze str. 53 (5-latki) i str. 40 (4-latki).

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dzień dobry Muchomory !

Temat: Znaki Wielkanocy

1. Słuchanie piosenki „Znaki Wielkanocy”: https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Rozmowa na temat tekstu piosenki. Po wysłuchaniu piosenki prowadzący zadaje pytania dotyczące tekstu, a dziecko stara się odpowiedzieć.

O czym jest piosenka?

Jakie znasz symbole Wielkanocy?

Co to jest śmigus-dyngus?

2. Zabawa plastyczna „Zajączek Wielkanocny”

Poniżej na stronie internetowej znajduje się kilka ciekawych przykładów wykonania zajączka. Sprawdzamy swoje domowe zasoby i decydujemy, którą pracę wykona dziecko (praca może być wykonana według własnego pomysłu).

Zajączka można wykorzystać do świątecznych dekoracji. https://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/jak-zrobic-zajaczka-wielkanocnego-z-dziecmi.html

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021 🙂 

POWODZENIA 🙂 🙂 🙂