Witajcie BIEDRONECZKI!
1. Zabawa dydaktyczna: „Co jest na prąd?” – Opiekun wymienia nazwy przedmiotów znajdujących się w domu.
-Zaklaszcz w ręce, jeśli będą to urządzenia na prąd np. lampa, lodówka, pralka, suszarka itp.
-Tupnij nogą, jeśli będą to przedmioty nie działające na prąd np. fotel, stolik, okno, obraz itp.
2. Badamy, jakie przedmioty w domu brzmią cicho, a jakie głośno, które dźwięki są dla nas przyjemne, a które meczące.
Których dźwięków w naszym otoczeniu jest więcej -meczących i głośnych czy cichych i przyjemnych?
Pamiętaj, hałas szkodzi zdrowiu!!!
3. Wysłuchaj odgłosów natury: https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8
-W naturze, których dźwięków jest więcej tych cichych i przyjemnych czy głośnych i meczących?
4. Zabawa relaksacyjna „ Masażyki”.
-Odkurzacz
Szuru szu, szuru szu, (przesuwamy dłoń swobodnym ruchem po ciele dziecka)
pan odkurzacz poszedł w ruch.
Jeździ w koło po podłodze,
warczy przy tym bardzo srodze.
Szuru szu, szuru szu,
wjeżdża wszędzie w zakamarki, (wsuwamy dłoń pod pachę, za kołnierz, we włosy itp.)
czyści też najmniejsze szparki.
Wszystkie brudy migiem wciąga (naśladujemy palcami zbieranie okruszków)
i dokładnie pokój sprząta.
Kiedy skończy, zobaczycie,
cały pokój zacznie lśnić, (głaszczemy dziecko po całym ciele)
a odkurzacz w ciemnym kącie
o sprzątaniu będzie śnić. (głaszczemy dziecko po głowie, przytulamy się do niego)
-Wycieczka
Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)
5. Wykonaj ustnie poniższe karty pracy: Naśladuj dźwięki, wskaż które są ciche i przyjemne, a które głośne i nieprzyjemne.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Dzień dobry Krasnale !
1.Posłuchaj wiersza „Mój kolega komputer” https://www.youtube.com/watch?v=Z3thJxbkoXc
Odpowiedz na pytania:
– Kto opowiada w wierszu o swoim komputerze?
– Jak wyglądał komputer chłopca?
– Co jest potrzebne, aby korzystać z komputera?
– Dlaczego chłopiec nazwał komputer najlepszym kolegą?
– Co się stało, gdy komputer się zepsuł?
– Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę?
– Lepiej mieć superkomputer, czy prawdziwego przyjaciela?
(Wymieńcie zalety wspólnego spędzania czasu, wzajemnej pomocy.)
2. Bajka „Franklin i komputer” – https://www.youtube.com/watch?v=aBkDgJeHqx0 jako nawiązanie do wcześniejszych pytań dla dzieci.
3. Rozwiąż matematyczne łamigłówki – https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/
4. Dodatkowo wykonaj zadanie w kartach pracy z 4 części ze str. 10-12 (5-latki) i str.5, 8 (4-latki).
Powodzenia 🙂
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Dzień dobry Muchomory 🙂
Temat zajęć : Mali odkrywcy poznają ciekawostki o mrówkach. Załącznik Praca zdalna 07.05 -Muchomory
załącznik 1 Karta pracy 1
załącznik 2 Karta pracy 2