Zadanie 08.04.2020r

Witajcie Biedroneczki!

Dziś zabawa z ………
1. Rozwiąż zagadkę, a się dowiesz o czym dziś będą zajęcia.
Białe, żółte, malowane,
i kraszone, i pisane,
– na Wielkanoc darowane. (pisanki)

2. Zatańcz rytmicznie do teledysku pt. „Kurka i pisanki”.

3. Wykonaj kartę pracy: „Pokoloruj tyle jajek, ile wskazuje zajączek”. (Karta pracy do pobrania poniżej postu). Kto nie ma drukarki może poprosić rodzica o narysowanie kropek i jajek.

4. Co to jest pisanka? Oglądanie różnych pomysłów na ozdobienie własnej pisanki.

5. „Moja pisanka”- wykonanie pisanki (może być wydmuszka lub pisanka ze styropianu lub papierowa) dowolną techniką plastyczną.

*Ciekawostka – załączony obrazek poniżej „Jak naturalnie barwić jajka w domu?”może być inspiracją do stworzenia pisanki.

Podziel się z nami fotorelacją z wykonanej pracy przesyłając zdjęcie na podany nr ☎ 504 758 021.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Krasnale!

Zapraszamy do zabawy!

1. Historyjka obrazkowa „ Zajączki malują jajka”.

– I obrazek: Zajączki malują jajka.

– II obrazek: Zajączek wiezie pisanki na taczce.

– III obrazek: Zajączek najeżdża na wystający kamień i wypadają mu pisanki.

– IV obrazek: Z pisanek wykluwają się kurczęta w takie same wzorki, jakie były na skorupkach.

· Rodzic pokazuje I obrazek i mówi: „Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? (dziecko liczy). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

· II obrazek. Zajączek wiezie pomalowane jajka, czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom.

· III obrazek. Nagle (rodzic pokazuje trzeci obrazek):

– Dziecko opowiada, co dalej się wydarzyło?

– Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?

– Co odczuwał zajączek?

· IV obrazek. Jednak to nie koniec przygody, bo oto (rodzic pokazuje czwarty obrazek)

– Co się stało? – A co teraz przeżywał zajączek?

– Dlaczego zajączki miały pełne ręce roboty?

– Czy wiecie, co to jest pisanka?

2. Masażyk relaksacyjny wg Z Bogdanowicz – z udziałem rodziców: Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni: Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki) Była też w paseczki (rysujemy paseczki) I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę) Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki) I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek) Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

3. „Kolorowa pisanka” – wykonaj pracę plastyczną według własnego pomysłu.

4. Dodatkowo wykonajcie zadanie w kartach pracy ze str. 54 (5-latki) i str. 41 (4-latki).

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Muchomory !!!

Temat: Co znajduje się w koszyku Wielkanocnym? – Zabawy matematyczne

1. Co znajduje się w koszyku Wielkanocnym ? -praca z obrazkiem lub to co państwo mają w domu np. : Wiklinowy koszyczek, gałązki bukszpanu, cukrowy baranek, czekoladowy zajączek, kurczaczek.

Rodzic pokazuje dziecku zawartość ustrojonego bukszpanem koszyczka: cukrowego baranka, czekoladowego zajączka, kurczaczka z waty, i mówi, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dziecko ogląda je, podaje ich nazwy, mówi, z czego są zrobione.

2. Liczenie pisanek – zabawy matematyczne z wykorzystaniem kolorowych pisanek do dekoracji (można wyciąć kilka z kolorowego papieru). Przeliczanie, dodawanie, porównywanie ilości, utrwalanie znajomości cyfr, dopasowywanie liczby elementów do odpowiedniej cyfry, znaki mniejszości i większości. – przeliczanie pisanek, określanie ile jest w jakim kolorze – dodawanie – np. masz 2 pisanki dam Ci jeszcze 3, ile masz razem? – dzieci próbują zapisać do każdego obliczenia samodzielnie działania matematyczne( 2+3 =5) – zabawa w dopasowywanie cyfry do odpowiedniej liczby elementów -porównywanie ilości bez przeliczania „na oko” (potrzebne dwa koszyczki lub miski ,talerzyki oraz kolorowe pisanki), używanie określeń mniej ,więcej, tyle samo

3. A teraz czas na grę – SUDOKU. Dopasujcie jajeczka znajdujące się na dole ilustracji do pustych miejsc w ramce. Gra polega na tym, aby w każdym rzędzie znajdowały się jajeczka z każdego rodzaju(zadanie możecie wykonać wskazując paluszkiem) Można stworzyć własną planszę do gry, wykorzystać wycięte do poprzedniego zadania pisanki

4. Zadanie w kartach pracy: str. 82 i 83 (6-latki) i str. 55 (5-latki). Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021

koszyczek

Powodzenia 🙂 🙂 🙂 

Zdjęcia prac dzieci przysłane pod numer 504 758 021 zamieszczone będą na profilu fb przedszkola 🙂