Zadanie 08.05.2020r

Witajcie BIEDRONECZKI!

1. Wysłuchanie wiersza pt. „Elektrośmieci”

Elektrośmieci, elektrośmieci!

Dziś zbierają wszystkie dzieci, i te małe i te duże.

Mama, tata, babcia, dziadek oraz wujek Radek.

Posprzątają wnet mieszkanie i podwórze.

Stare pralki, odkurzacze i świetlówki…

Radio, telewizor i lokówki…

Na baterie i na prąd.

Już szukają, już zbierają.

I do punktu zbiórki dziś oddają.

Udzielenie odpowiedzi na pytania:

Co to są elektrośmieci? ( To stary, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, od dawna nieużywany, działający kiedyś na prąd lub na baterie – np. zepsute komputery, stare pralki, lodówki, a także zużyte świetlówki). Uzyskane w ten sposób produkty przekazywane są do zakładów przetwarzania, dzięki czemu mogą być wykorzystywane do produkcji nowych przedmiotów, np. misek żaroodpornych, mebli czy nowych urządzeń RTV i AGD).

Gdzie oddaje się zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny?

( Do punktu zbiórki elektrośmieci albo podczas kupna np. nowej prali w sklepie możemy oddać starą i zepsutą pralkę).

Pamiętajcie, ze zużyte baterie są szkodliwe dla środowiska i ludzi dlatego należy nie wyrzucać ich do kosza na śmieci tylko oddać do przedszkola lub do sklepu gdzie często są specjalne pojemniki na baterie!

2. Rozejrzyj się po domu:

– Policz ile urządzeń masz na baterie?

– Policz ile urządzeń masz na prąd?

– Których jest więcej?

3. Zabawa taneczna „Jestem robotem”. Zatańcz do muzyki elektronicznej jak robot.

4. „Moja lampka” – praca plastyczna. Poproś rodzica aby wyciął Ci abażur do lampki, dorysuj samodzielnie podstawę lampy, ozdób lampkę wg własnego pomysłu, kabel zrób z włóczki (rysunek poglądowy pracy poniżej postu).

Efektami pracy można podzielić się przysyłając mmsa na numer 504758021. Zdjęcie pracy zostanie umieszczone na profilu fb naszego przedszkola.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Krasnale!

Oto propozycje zabaw na dzisiaj.

1.„Co to jest robot?” Rodzic zadaje dziecku pytanie:

– Czy robota spotkamy w sklepie, na ulicy, czy widzimy go tylko w telewizji i Internecie?

Dzieci mogą wymyślać, do czego może służyć oraz w czym może pomóc robot. Rodzic wyjaśnia, że roboty pojawiają się w naszym życiu coraz częściej, np. pod postacią interaktywnych zabawek, czy jako asystenci w codziennych czynnościach jak np. sprzątanie, koszenie.

2. Opowiadanie „W mieście robotów”

„W dalekiej krainie, za siedmioma górami, za ośmioma morzami znajdowało się miasto robotów. Miasto pełne było przeróżnych robotów, które żyły w nim już od bardzo dawna. Wszystkie roboty, aby mogły prawidłowo i sprawnie poruszać się, potrzebowały smaru. Roboty żyły w zgodzie, szanowały się i pomagały sobie w potrzebie. Nikomu niczego nie brakowało. Roboty potrafiły poradzić sobie z każdym problemem. Pewnego dnia ten ład został zburzony przez stworzenia nazywane przez roboty magnesami. Przyciągały one wszystko, co spotkały na swojej drodze, niszcząc przy tym miasto robotów. Roboty były zrozpaczone, ale postanowiły, że same wszystko odbudują. Mimo smutku i żalu zorganizowały zebranie, na którym obmyśliły plan odbudowy krainy. Roboty zaplanowały wszystko od początku. Odbudowały pocztę, kino, aptekę, dworzec, sklepy i restauracje. Na obrzeżach miasta roboty zbudowały swoje domki. Dzięki pracowitości i wytrwałości udało się im odbudować miasto. Zbudowały również centrum dowodzenia miastem, dzięki któremu mogły obserwować, czy nie zbliża się do niego zagrożenie, aby już nigdy więcej nie dopuścić do ataku Magnesów. Roboty postanowiły także wykonać osłonę antymagnesową, jednak nie wiedziały, który materiał nadawałby się do tego najlepiej. Testowały wszystko, dopóki nie odnalazły idealnego tworzywa, które uchroni je przed magnesami. Od tej pory roboty żyły w spokoju.” (Karolina Rozpędek)

Po wysłuchaniu opowiadania rodzic zadaje dziecku pytania:

– Jak poruszają się roboty?

– Czego potrzebowały, aby ruszać się sprawniej?

– Czy historia mogła się naprawdę wydarzyć?

– Czy istnieją na naszej planecie miasta robotów?

– Jakie budynki znajdowały się w mieście po odbudowaniu go na nowo?

3.„Mowa robotów” – wykonaj zadania. Rodzic (robot) sylabizując, wyznacza jakie ćwiczenia ma wykonać dziecko. Mogą to być zadania typu: po-dnieś rę-ce zrób sie-dem przy-sia-dów pod-skocz na jed-nej no-dze czte-ry ra-zy zrób o-siem pa-ja-cy-ków skacz jak żab-ka spa-ce-ruj na czwo-ra-kach u-kłoń się skacz jak pi-łe-czka Po kilku zadaniach dziecko zamienia się z Rodzicem i wyznacza zadania do wykonania, również wypowiadając je sylabami.

4.„Mój robot” – wykonaj robota według własnego pomysłu. Może to być praca przestrzenna z pudełek, opakowań itp., może to być robot z kolorowego papieru, plasteliny albo po prostu narysuj lub namaluj swojego robota.

5. Dodatkowo wykonaj zadanie w kartach pracy ze str. 5-7 (5-latki) i str. 4, 9 (4-latki).

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dzień dobry Muchomory 😀 

Temat dzisiejszych zajęć: „Nasze małe i duże odkrycia”- w załączniku Praca zdalna 08.05 -Muchomory

Karta pracy matematyka

Brakujaca litera