Zadanie 09.04.2020r

Witam Biedroneczki!

Dziś tematem przewodnim będzie jajko:)

1. Opowieść ruchowa „O zajączku i rozbitych jajkach”. Rodzic czyta opowiadanie, a dziecko wykonuje określone ruchy zawarte w opowiadaniu (zdania w nawiasach).

Mały zajączek (przykucają, przykładają dłonie do głowy- robią uszy zajączka) skakał po łące i zastanawiał się jaką, świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skaczą w przysiadzie w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (naśladują malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe ,delikatnie poukładał je w wózku.(naśladują przenoszenie pisanek w obu dłoniach z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek , aby rozwieść pisanki do swoich kolegów(naśladują ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki .Zajączek co pewien czas zatrzymywał się ,ocierał pot z czoła(ocierają pot z czoła raz jedna ręką raz drugą) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce (przeciągają się). Był już bardzo blisko domu kogucika kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladują potknięcie i przewrócenie się). Wózek z pisankami przechylił się na bok , a pisanki poturlały się po trawie (turlają się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (naśladują wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skaczą w przysiadzie), a kurczątka machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegną machają ugiętymi łokciach rękami). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (przykucają), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladują śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był bardzo odważny, bo przecież przestraszył się małych kurczątek.

Po zabawie wymyślcie swoje zakończenie historii, podajcie swoje propozycje, co mogło się stać z kurczątkami?

2. Wysłuchaj uważnie zdań o jajku, ale na słowo: „jajko” klaśnij w ręce:

– Co było najpierw: jajko czy kura?

– Jako składa się z białka i żółtka.

– Kura znosi jedno jajko dziennie.

– Jajko ma delikatną skorupkę.

– Ptaki znoszą jajka.

– Z jajek wykluwają się pisklęta.

3. Doświadczenia z jajkiem – przygotuj dwa jajka: ugotowane i surowe.

– Trzymając oba w rękach sprawdź, które jest cięższe? Czy są takiej samej wielkości? Czy wydają jakieś dźwięki?
– Wyścigi jaj – Jajko ugotowane i surowe połóż na stole. Na hasło: Start! Kręć jajkami. Sprawdź, które kręci się dłużej i szybciej?
– Sprawdź czy masz świeże jajko. Zanurz surowe jajko w garnku z wodą. (jajko świeże leży na wodzie, jajko 30- dniowe pływa pionowo).

4. Zabawy ruchowe z jajkiem:

– Przejdź tor z jajkiem na talerzyku, jeśli Ci dobrze poszło spróbuj przejść z jakiem na łyżce.

– Poszukaj ukrytego jajka w pokoju w zabawie „Ciepło-zimno”.

jajko_1_

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Kochane Krasnale!

Oto propozycja zabaw na dzisiaj: 1. .„Zajączki” – posłuchaj wierszyka, licz i ćwicz rączki.

Pięć zajączków małych kica na polanie (dziecko pokazuje 5 palców)

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? (chowa 1 paluszek i odpowiada ile zostało „zajączków”)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (pokazuje 5 paluszków)

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie? (chowa 2 paluszki i odpowiada ile zostało „zajączków”)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (pokazuje 5 paluszków)

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie? (chowa 3 paluszki i odpowiada ile zostało „zajączków”)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (pokazuje 5 paluszków)

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? (chowa 4 paluszki i odpowiada ile zostało „zajączków”)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (pokazuje 5 paluszków)

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? (chowa 5 paluszków i odpowiada ile zostało „zajączków”)

Pięć zajączków małych już do mamy kica. (dziecko rusza 5 paluszkami)

Kocha je ogromnie mama zajęczyca (dziecko zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi)

2. „Liczymy pisanki” – zabawa matematyczna

Potrzebne będą:

– maskotka – najlepiej jakieś wielkanocne zwierzątko (zajączek, baranek, kurczątko), które nie potrafi liczyć,

– liczmany „pisanki” (można użyć pomponików, zwiniętych kawałków kolorowego papieru, czekoladowych jajek, pisanek itp.),

– koszyk lub jakiś pojemnik.

– szczypce lub klamerki do przenoszenia pomponików lub kuleczek z papieru (jeśli nie ma ich w domu – używamy rączek).

Informujemy dziecko, że zwierzątko ma problemy z liczeniem. Celowo podczas liczenia popełniamy błędy i prosimy, żeby nas poprawiało. Np. „Zajączek wrzucił do koszyka 6 pisanek”, a w rzeczywistości jest ich 4. Dziecko poprawia zajączka.

3. „Ozdób pisanki według kodu” – karta pracy. (Jeśli nie mają Państwo możliwości wydruku, zachęcam do narysowania prostej tabelki do kodowania.)

4. Dodatkowo wykonajcie zadanie w kartach pracy ze str. 55 (5-latki) i str. 24 (4-latki).

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Muchomory !!!

Temat: Pisanki – jajka malowane

1. Słuchanie piosenki „Pisanki” – omówienie treści ze szczególnym zwróceniem uwagi na elementy pojawiające się na kolejnych pisankach (w razie potrzeby wysłuchanie piosenki drugi raz):

Dziecko udziela odpowiedzi na pytania: Co było na pierwszej, drugiej, trzeciej pisance itd.? Na której z kolei pisance są laleczki, gwiazdki itd.?

sł. Krystyna Różecka muz. Franciszka Leszczyńska

Pisanki, pisanki jajka malowane.

Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki jajka kolorowe.

Na nich malowane bajki pisankowe.

Na jednej kogucik, a na drugiej słońce.

Śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.

Na czwartej kwiateczki, a na piątej gwiazdki.

Na każdej pisance piękne opowiastki.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

2. „Wielka pisanka” – wykonanie pisanki w dowolny sposób ( na jajku ugotowanym, na wydmuszce, na kartce papieru). Dziecko rysuje dowolne szlaczki na dużym konturze pisanki, ozdabia swoją prace. Można ozdobić jajka styropianowe lub wydmuszki. Przy tworzeniu pracy towarzyszyć może dziecku poznana wcześniej piosenka.

3. Zabawa ruchowa „Gdzie jest pisanka” Rodzic chowa pisankę w różne miejsca, zadaniem dziecka jest odnalezienie pisanki na podstawie wskazówek (można mówić zagadkami, opisywać miejsce lub kierować dziecko jak w zabawie „ciepło-zimno”)

4. Zadanie w kartach pracy: str. 87 i 88 (6-latki) i str. 56 (5-latki).

Osoby chętne, które chcą podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021

POWODZENIA 🙂