Zadanie 14.04.2020r

Witajcie Biedroneczki!

Tematyka tygodnia: Na wiejskim podwórku.

1. Wysłuchaj piosenki w oparciu o wiersz Hanny Łochockiej „ Na podwórku koło bramy”.

Na podwórku koło bramy wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!

Mówi owca: jagniątko!

Mówi świnka: prosiątko!

A kobyłka: źrebiątko!

Lecz tymczasem dziatek czwórka już wymknęła się z podwórka
i na łączce sobie hasa w lewo, w prawo, hej hopsasa!

Podskakuje cielątko,

a tuż za nim jagniątko,

podryguje prosiaczek,

biega w kółko źrebaczek.

A z pobliskiej biegł zagrody, hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał, poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko,

oj, umyka jagniątko,
oj, umyka źrebaczek,

a na końcu prosiaczek.

• Rozmowa na temat treści piosenki/wiersza:
– Jakie zwierzątka kłóciły się na podwórku i o co?
– Jaka przygoda przytrafiła się zwierzątkom w wierszu?
– Jak nazywamy dzieci zwierząt występujących w wierszu?

2. Zabawa multimedialna: Wybierz właściwą parę zwierząt (dziecko i jego mamę). Link do zabawy poniżej:

3. Rozmowa dotycząca mieszkańców podwórka na podstawie ilustracji „Wiejskie podwórko” zamieszczonej poniżej postu.
– Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?
– Jak wyglądają te zwierzęta?
– Które mają dwie nogi, a które cztery?
– Które mają rogi?
– Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?

• Wykonaj kartę pracy załączoną poniżej posta: „Połącz zwierzę z jego cieniem.”

4. Zabawa ruchowa w czarowanie: Rodzic czaruje za pomocą wymyślonego zaklęcia i zamienia dziecko w określone zwierzątko wiejskie. Dziecko ruchem i głosem naśladuje dane zwierzę.

Powodzenia 🙂 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dzień dobry Krasnale!

Witamy Was po świętach 🙂 Dzisiaj na rozgrzewkę posłuchajcie proszę piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

Obejrzyjcie proszę ilustracje w załącznikach, a następnie odpowiedzcie na pytanie: Jak nazywają się narzędzia ogrodnika i do czego one służą? Pokolorujcie ogrodnika wg własnego pomysłu.

Następnie wykonajcie zadanie w kartach pracy: str. 48 (5-latki), 34,35 (4-latki)

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dzień dobry Muchomory 🙂 

Temat: Obserwujemy pogodę

1. ƒKapryśna pogoda – słuchanie wiersza Bożeny Formy.

Kapryśna pogoda Siedzi natura i myśli sobie.

Och, ja tu zaraz porządek zrobię.

Wnet pory roku do niej przygnały i różne aury zaplanowały.

Właśnie jest wiosna, wietrzyk powiewa, słoneczko coraz mocnej przygrzewa.

Często śnieg z deszczem i grad popada, jednak dni ciepłych znaczna przewaga.

Lato przychodzi zaraz po wiośnie. Wszyscy witają lato radośnie.

Czyściutkie niebo, upały duże zachody słońca i groźne burze.

Razem z jesienią ulewne deszcze. Mgły wczesnym rankiem, przymrozki pierwsze.

Coraz mniej ciepła, smutno, ponuro, słońce ukryte ciągle za chmurą.

A kiedy zima sroga przybędzie, lekki, puszysty śnieg sypać będzie.

Siarczyste mrozy, śnieżne zamiecie, będą panować wtedy na świecie.

Prowadzący rozpoczyna rozmowę na temat treści wiersza:

Kto był głównym bohaterem?

Jakie postacie wezwała do siebie natura?

Jakie aury zaplanowano dla poszczególnych pór roku?

Opiszcie pogodę w poszczególnych porach roku.

Dziecko odpowiada na pytania.

2. Jaka jest dzisiaj pogoda ? – założenie kalendarza pogody Dziecko obserwuje pogodę za oknem , określa, jakie zjawiska atmosferyczne zobaczyło.

Prowadzący rozmawia z dzieckiem na temat prowadzenia obserwacji przyrodniczych i odnotowywania spostrzeżeń w kalendarzu. Dziecko wspólnie z rodzicem ustalają: – godziny obserwacji – rano (godzina 8), południe (godzina 12), wieczór (godzina 19); – czas trwania obserwacji – 2–3 minuty; – termin prowadzenia obserwacji – okres tygodnia (np. od poniedziałku do niedzieli); – sposób sporządzania notatek na temat dostrzeżonych zjawisk – każde dziecko w swoim kalendarzu rysuje odpowiednie symbole pogodowe.

Dodatkowe informacje (w ostatnim wierszu tabeli) może zapisać dorosły: jak się czuliśmy w danym dniu, co jeszcze zaobserwowaliśmy (np. coraz dłuższy dzień, ciepły wiatr, temperatura, siła wiatru). Dziecko może dyktować tekst, może wykonywać zdjęcia aparatami fotograficznymi i wklejać je w odpowiednie rubryki kalendarza lub samodzielnie rysować.

3. Zadanie w kartach pracy: str. 74-77 (6-latki) i str. 52 -53 (5-latki).

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021