Zadanie 15.04.2020r

Uwaga Biedroneczki!

1. Rozwiąż zagadkę:

Co to za ptak?
Pływa po stawie
i kwacze: kwak, kwak.

2.Oglądnij teledysk ,,Idą Kaczuszki”- Śpiewające Brzdące.

3. Po obejrzeniu materiału, policz ile kaczuszek wystąpiło w teledysku (sylwety kaczek zamieszczone są poniżej w poście), następnie przelicz kaczuszki stosując liczebniki porządkowe (pierwsza, druga, trzecia).
-Zwróć uwagę na części garderoby jakie poszczególne kaczuszki posiadają.
-Następnie ułóż kaczuszki w następującej kolejności: kaczka w kapeluszu, kaczka z kokardą.Kontynuuj podany rytm dwukrotnie.

Teraz ułóż kaczuszki zachowując podaną kolejność : kaczka w kapeluszu, kaczka z czapką z daszkiem. Również powtarzając ten rytm dwukrotnie.
Pozostałe kaczuszki ułóż stosując podany rytm: kaczka z czapką z daszkiem, kaczka z kokardą.

Jeśli nie posiadasz możliwości wydrukowania kaczuszek, to dodatkową zabawą może stać się ich tworzenie?

3. Przygotuj inscenizację ruchową do piosenki. ,,Idą Kaczuszki”- Śpiewające Brzdące. https://www.youtube.com/watch?v=x9x5BdvCI44&feature=youtu.be

4. Karty pracy (3) o tematyce zwierząt hodowlanych do rozwiązania dla chętnych poniżej postu.

(Kto nie ma drukarki może wykonać zadania ustnie).

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Krasnale 🙂

Na początku posłuchajcie wiersza M. Nawrockiej „Świt w ogrodzie”

Pospały by grządki pod kołdra wilgoci…

Nic z tego! Już wietrzyk swawolny im psoci:

Rozbujał trawniki, siadł na tulipanie,

Zadzwonił konwalią na wczesne śniadanie…

Wietrzyku urwisie! Daj pospać! A nie dam..

Słoneczne całusy każdemu dziś sprzedam!

Prostujcie kołnierze, wygładźcie sukienki Panowie- krokusy, sasanki- panienki!

Szafirku, zmruż oczy, bo słonce w nie świeci!

Pierwiosnku, pod listkiem nie chowaj swych dzieci. Już wiosna!

Już wiosna, obudźcie się kwiaty!

Niech tęcza rozbłysną uśpione rabaty!

– O kim była mowa w wierszu?

– Dlaczego wietrzyk nie dał spać kwiatom?

– Czego potrzebują rośliny aby rosnąc?

Spróbujcie ułożyć historyjkę obrazkową „ Od nasionka do kwiatka”, następnie wymyślcie jej tytuł i pokolorujcie obrazki.

Dok1

Na koniec wykonajcie zadania w kartach pracy: 5-latki str. 47, 4-latki str. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Muchomory 🙂 

Temat: Obserwujemy pogodę- co to jest prognoza pogody?

Środki dydaktyczne: wydrukowane lub narysowane na małych kartkach symbole pogodowe.

1. Prognoza pogody – oglądanie telewizyjnej prognozy pogody, zaznaczanie na mapie Polski pogody w różnych miastach, zabawa w prezenterów pogody. Dzisiaj zapraszamy dzieci do oglądania telewizyjnej prognozy pogody. Dziecko z uwagą słucha prezentera, a następnie opowiada, jakie informacje uzyskało z prognozy – wiedzę na temat temperatury w ciągu dnia i w nocy w różnych miastach Polski, a także komunikat o kierunku i sile wiatru oraz ciśnieniu. Zauważa, że te informacje można wykorzystać, planując ubiór na następny dzień, aby uniknąć choroby. Następnie prowadzący rozkłada mapę Polski z zaznaczonymi miastami, np. Kraków, Warszawa, Katowice.

Zadaniem dziecka jest wysłuchanie prognozy podanej przez prowadzącego dla poszczególnych miast, a następnie przyporządkowanie właściwych symboli pogodowych do odpowiednich miejsc na mapie.

Dziecko przygląda się mapie i wskazuje, że każde miasto może mieć inną pogodę. W dalszej części to dziecko będzie prezenterem pogody.

Dziecko układa we wskazanych miejscach mapy symbole pogody, a następnie samo, wcielając się w prezentera, zapowiada pogodę.

Przykładowa prognoza: Dzisiaj w całej Polsce pogoda urozmaicona. W Tatrach wietrznie, w Gdańsku i Toruniu słonecznie, w Warszawie deszczowo, będą burze, śnieg spadnie w Krakowie. W Poznaniu zachmurzenie duże. Może popadać, warto wziąć parasol.

2. Co robisz w taką pogodę? – zabawa twórcza. Dziecko biega po pokoju przy muzyce. Na przerwę w muzyce prowadzący podnosi do góry symbol pogody (z poprzedniego zadania), dziecko odczytuje symbol i pokazuje czynność, jaką wykonuje podczas takiej pogody, np. słońce – dziecko biega, opala się, pływa; padający deszcz – ogląda książki, idzie na spacer z parasolem itp.

3. Pogodowe zagadki – słuchowe rozpoznawanie odgłosów natury, nazywanie usłyszanych dźwięków, odtwarzanie ich za pomocą odpowiednich wyrazów dźwiękonaśladowczych.

Prowadzący odtwarza nagranie odgłosów natury. Zadaniem dziecka jest podanie rozwiązania. Następnie prowadzący podnosi do góry obrazek zjawiska atmosferycznego (z poprzedniego zadania), a dziecko ma za zadanie wypowiedzieć wyrazy dźwiękonaśladowcze z nimi związane, np. deszcz – „kap, kap”, „chlap, chlap”, wiatr – „fiu, fiu”, „wiu, wiu”, burza – „łup”, śnieg – „skrzypu-skrzyp”, grad – „pac, pac”, „puk, puk” itp.

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021

Powodzenia 🙂 🙂 🙂