Zadanie 16.04.2020r.

Dzień dobry drogie Biedroneczki!

1. Zabawa ćwicząca narządy mowy: „Naśladuj mnie”.

Krowa – ruchy okrężne żuchwą, wargi zamknięte.

Świnka – tworzenie ryjka, jak przy wymawianiu u.

Piesek – szczerzenie zębów, ziajanie.

Kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym.

Konik – kląskanie.

2. Czytanie/opowiadanie bajki pt ,,Trzy świnki”. (tekst bajki: https://basn.pl/bajki/trzy-male-swinki/

– Układanie obrazków we właściwej kolejności (obrazki poniżej postu).

– Dokonanie oceny postępowania bohaterów bajki.

– Omówienie morału wynikającego z bajki.

3. Rysowane wierszyki – Świnka. Rysowanie świnki wg wzoru.

4. Zabawa multimedialna „Kogo słyszysz?” – zwierzęta wiejskie. Rozpoznawanie zwierząt wiejskich po głosie.

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR3r77S1_eIl6DB42DDLoznTkSWrIGGPl9qt4Xv8ceJCrKfKcNX-W00veOw

No i jak zwykle można przesłać zdjęcie narysowanej świnki lub ułożonej historyjki obrazkowej MMS-em pod numer ☎504 758 021.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Krasnale   🙂

Temat zajęć:  Co to jest odpowiedzialność? – rozmowa inspirowana ilustracjami różnych zawodów.

1.Dzieci oglądają na ekranie ilustracje zawodów: lekarza, sędziego, piekarza, rolnika, mechanika samochodowego.

2. Pytania do dzieci: Czy są to odpowiedzialne zawody? A co by było gdyby:

– lekarz nie leczył chorych lub źle wypisał receptę?

– sędzia wydawał złe wyroki?

– piekarz nie piekł chleba?

– rolnik nie karmił zwierząt domowych?

– mechanik źle naprawił samochód?

Jak my wszyscy powinniśmy wykonywać swoją pracę?

3. „Rybka”- czytanie tekstu przez rodzica (https://docer.pl/doc/s1vxcx).

Czytanie tekstu oraz pokazanie zeskanowanych ilustracji z książki podczas czytania. Pytania do tekstu:

– Dlaczego Rybki zachowanie było nieodpowiedzialne?

– Jak ukarali go rodzice i babcia?

– Czy chłopcu się to podobało?

– A dlaczego?

– A czy Wy macie swoje obowiązki w domu, w przedszkolu?

Podsumowując : Człowiek odpowiedzialny to człowiek, który wypełnia swoje obowiązki. Nie tylko ma przyjemności, ale i swoje obowiązki, które stara się wypełniać.

4. „ Widzące Oczy”- zabawa w parach. Dziecko dobiera się z rodzicem w parę. Jedno z nich będzie odgrywało rolę przewodnika – „Widzące Oczy”, a drugie – osobę niewidomą. „Niewidomy” kładzie rękę na ramieniu tego, które będzie przewodnikiem. Następnie role się zmieniają.

Pytamy: – Jak się czułeś, gdy byłeś przewodnikiem? – Jak się czułeś jako „niewidomy”, gdy opiekował się tobą przewodnik? – Czy obawiałeś się, że przewodnik może być nieodpowiedzialny?

Wniosek: Czujemy się bezpieczniej, gdy ludzie wokół nas są odpowiedzialni!

5. „Słoik czasu”- zabawa badawcza.

Potrzebne będzie: – litrowy słój z napisem „24 godziny”, – sześć piłeczek pingpongowych lub klocków lego duplo – kilogram ryżu (lub kaszy manny).

Słój – oznacza ilość czasu, jakim dzieci codziennie dysponują. Piłeczki pingpongowe (klocki lego duplo) – codzienne obowiązki ( pomoc w domu, opieka nad zwierzętami domowymi itp.) Na każdej piłce piszemy jaki obowiązek ona symbolizuje. Ryż (kasza manna) – to przyjemności (zabawa, spotkania z koleżankami/kolegami, oglądanie telewizji, czytanie książek, gra na komputerze itp.) Poprośmy dziecko, aby wypełniło słój – mieszanką tylu obowiązków i przyjemności, ile zdoła w nim zmieścić. Jeśli zacznie od ryżu (symbolizują przyjemności), może mieć kłopoty z włożeniem piłeczek (czyli swoich obowiązków). Jeśli zacznie od piłeczek (obowiązki) zawsze wsypany później ryż (przyjemności) wypełni przestrzenie między nimi i wszystko doskonale się zmieści.

WYJAŚNIENIE DLA DZIECI: Jeśli damy pierwszeństwo obowiązkom oraz ważnym zadaniom (mówiąc to, napełniamy słój piłeczkami lub klockami), zawsze będziemy mieli czas na przyjemności (wsypujemy ryż, który wypełnia wolne przestrzenie). Natomiast jeśli zaczniemy od przyjemności oraz łatwych i nieistotnych spraw (wsypujemy do słoja sam ryż), to często nie będziemy mieli już czasu, siły ani chęci, by podejmować trudne i ważne zadania (bezskutecznie usiłujemy wepchnąć wszystkie piłeczki do słoja).

6. Wykonanie ilustracji do tekstu „Rybka” – Zachęcenie do wykorzystania różnych materiałów dostępnych w domu.

obrazki

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Muchomory 🙂 

Temat: Obieg wody w przyrodzie- przeprowadzenie doświadczenia

Środki dydaktyczne: wycięte kropelki deszczu, klej, kartka

1. Poznanie obiegu wody w przyrodzie -przeprowadzenie doświadczenia.

Prowadzący nalewa do garnka gorącej wody, dziecko obserwuje parę wodną unoszącą się nad garnkiem. Następnie osoba dorosła przykrywa garnek szybką (na zewnętrznej stronie szybka ma naklejoną chmurkę), na jej powierzchni para skrapla się, dziecko obserwuje widoczne krople, które następnie łączą się w większe krople i spadają ponownie do garnka. Prowadzący korzystając z filmiku, omawia zjawisko krążenia wody w przyrodzie. https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8

2. „Deszczowa kompozycja”- praca plastyczna- dziecko tworzy dowolną kompozycje z powycinanych kropli deszczu lub kółek. Układa kompozycje wg własnego uznania. Nakleja kropelki na kartkę, może dorysować dodatkowe elementy.

3. Dalsze prowadzenie obserwacji pogodowej. Rozmowa na temat zmian jakie występują w pogodzie.

4. Zadanie w kartach pracy: str. 79, 80 (6-latki) i str. 54, 55 (5-latki).

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021

Powodzenia 🙂 🙂 🙂