Zadanie 20.04.2020r

Dzień dobry Biedroneczki!

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi uważane za największe ekologiczne święto świata. Dlatego tematyką tygodnia będzie ekologia.

1. Co to jest ekologia? Jak dbać o naszą planetę?

2. Jeśli nie wiesz obejrzyj bajkę edukacyjną dla dzieci, która odpowie Ci na powyższe pytania.

– Jak już dowiesz się co należy robić aby oszczędzać różne energie i dbać o środowisko rozwiąż quiz znajdujący się pod koniec bajki i wybierz właściwą odpowiedź.

Link do bajki o ekologii: „W kontakcie z naturą” poniżej:

3. Dokończ zdania przeczytane przez rodzica:

Dbam o przyrodę, ponieważ… Papierki zawsze wyrzucam do… Potrafię oszczędzać prąd, ponieważ… W lesie nigdy nie można… Najbardziej niebezpieczne dla przyrody są… Myję zęby przy… Zimą dokarmiam… Na zakupy chodzę z…

4. Pokoloruj obrazek załączony poniżej postu.

Efektami pracy można podzielić się wysyłając mmsa pod numer 504 758 021 XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Serdecznie witamy Krasnale!

Już w tym tygodniu Dzień Ziemi!

Pora więc poznać naszą planetę i dowiedzieć się, czego potrzebuje, aby być szczęśliwą!

1. „Moja planeta” – obejrzyj ilustracje i dowiedz się ważnych informacji na temat naszej planety.

2. Wykonaj pracę plastyczną pt. „Planeta Ziemia” – możesz narysować kontury Ziemi lub poprosić o to rodzica, ozdób Ziemię w dowolnie wybrany przez siebie sposób (farbami, kolorowym papierem, kredkami, plasteliną, pastelami itp.)

3. Posłuchaj piosenki „Nasza planeta” https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I – zastanów się, czego Ziemia potrzebuje, aby być szczęśliwą.

Autor ilustracji: Paulina Kozłowska „Świat przedszkolanki”


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Muchomory 🙂 

Temat: Pośród multimediów

1. Multimedia – rozwiązywanie zagadek o urządzeniach

Włącz go, a wnet ci pokaże Bajki, filmy, mnóstwo zdarzeń. Taka jego jest robota – Bawić cię… gdy masz pilota. (telewizor)

Papierowa, pełna wieści, Których setki w sobie mieści. Ma też wersję w internecie. O czym mowa? O… (gazecie)

Dziś powszechne urządzenia, Kiedyś nie do pomyślenia Żeby ludzie z wielkiej dali, Przez coś z sobą rozmawiali. (telefon)

Gra piosenki, czasem gada, Czasem bajki opowiada. Możesz słuchać, gdy ma rację, Lub po prostu zmienić stację. (radio)

Gdy to, co masz w komputerze, Chcesz zobaczyć na papierze, Ona chętnie ci pomoże, Czarno-biało lub w kolorze. (drukarka)

autor Tadeusz Baranowski

Prowadzący pyta dziecko, co to jest urządzenie multimedialne i do czego służy. Wspólnie z dzieckiem wyjaśnia, iż multimedia stanowią połączenie kilku różnych form przekazu informacji: tekstów, dźwięku, obrazów, ruchu, filmu, a służą do przekazywania informacji między ludźmi.

Pyta jakie jeszcze urządzenia dziecko zna (np. tablety, komórki). Przypomina również o czasopismach, które są zaliczane do mediów drukowanych. W karcie pracy dziecko patrzy na zdjęcia i opowiada, jak dzieci i ich rodzice korzystają z różnych mediów, np. słuchają audiobooków przez słuchawki, kupują bilety do kina przez telefon, rozmawiają przez komunikator, czytają czasopisma, bawią się przy programie telewizyjnym. Dziecko stawia znak „+” przy sytuacjach, które mu się przydarzyło, a znak „–” przy sytuacjach, z którymi się nie zetknęło.

2. Programujemy roboty – chodzenie pod dyktando, zabawa wyrabiająca orientację w schemacie własnego ciała. Dziecko chodzi po pokoju, na sygnał zatrzymuje się, odwraca w stronę prowadzącego i wykonuje jego polecenia, np.: Idź dwa kroki do przodu, kucnij, cztery kroki do tyłu, dwa w lewo, jeden w prawo.

3. Mój kolega komputer – słuchanie wiersza Stanisława Karaszewskiego.

Mój kolega komputer Mam komputer supernowy

Z monitorem kolorowym,

Klawiaturą, stacją dysków I malutką, zwinną myszką!

Mój komputer, mój komputer, On jest super, super, super!

On najlepszym jest kolegą, Nie potrzeba mi innego!

Och! Ach! Och! Ach! To najlepszy kumpel w grach!

Nagle! – rety! Co się dzieje! W komputerze coś szaleje,

Wirus groźny niesłychanie Pożarł program, połknął pamięć!

Wirus popsuł mi komputer, Już komputer nie jest super!

Ale za to mam dobrego, Mam kolegę prawdziwego!

Och! Ach! Och! Ach! To najlepszy kumpel w grach!

Źródło: http://przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/wiersze,moj-kolega-komputer,49 (dostęp 27 września 2018 r.)

Rozmowa na temat treści wiersza:

O czym był wiersz?

Kto opowiada w wierszu o swoim komputerze?

Jak wyglądał komputer chłopca?

Co jest potrzebne, aby korzystać z komputera?

Czym był dla chłopca komputer?

Dlaczego nazwał go najlepszym kolegą?

Co się stało, gdy komputer się zepsuł?

Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę?

Lepiej mieć superkomputer, czy prawdziwego przyjaciela?.

Dziecko odpowiada na pytania, wskazuje, że warto mieć prawdziwych przyjaciół, wymienia zalety wspólnego spędzania czasu.

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021