Dzień dobry Biedroneczki!!
Mottem dzisiejszego dnia będzie: „Na czystej planecie mieszkać chcemy, dlatego śmieci segregujemy”.
1. Obejrzyj film „ Detektyw Łodyga –Wielkie coś w szafie” (o foliowych torebkach) i spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.
-Dlaczego trzeba segregować śmieci? Z jakich materiałów możemy jeszcze raz skorzystać? Jak to zrobić? Do czego są potrzebne śmieciarki? Co się może stać, jeśli śmieciarki przestaną przyjeżdżać po śmieci?
2. Przyjrzyj się ilustracjom (zamieszczonym poniżej postu) dotyczących segregacji odpadów do pojemników na śmieci oznaczonych specjalnymi kolorami aby ułatwić ich segregacje. Postaraj się je zapamiętać i pomagaj rodzicom segregować śmieci.
3. Wykonaj przestrzenną pracę plastyczną pt. „Stworki –potworki” z materiałów z odzysku np. rolek od papieru toaletowego, guzików, pudełek kartonowych, plastikowych butelek itp.
Przykładowe prace zamieszczone są poniżej postu.
Życzę udanej zabawy i czekam na Wasze zdjęcia pod numer em 504 758 021.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kochane Krasnale!
Oto propozycje zabaw na dzisiaj. 1.„Jak dbać o środowisko” – obejrzyj ilustracje i dowiedz się, co lubi, a czego nie lubi nasza planeta. Zastanów się, czy Ty postępujesz zgodnie z Kodeksem Małego Ekologa. Samodzielnie odpowiedz na pytanie „Jak należy postępować, aby zadbać o środowisko?”
2.Ekologiczne zabawy ruchowe (przygotuj starą gazetę i pustą butelkę lub opakowanie po żywności).
– Czapeczka – Dziecko maszeruje po dywanie z gazetą na głowie, tak aby nie spadła.
– Skoki – Dziecko przeskakuje nad gazetą (obunóż, jednonóż).
– Jazda na gazecie – Dziecko siada na gazecie, odpycha się kończynami dolnymi i/lub górnymi.
– Rzucanie papierowymi kulami do celu
– Dziecko robi z gazety kulki i rzuca do wskazanego przez rodzica celu. Ćwiczenie wykonuje na zmianę raz prawą, raz lewą ręką.
– Darcie gazety w leżeniu przodem
– Dziecko w leżeniu przodem rozwija papierowe kule, unosząc klatkę piersiową i ręce, rozdziera gazetę na drobne kawałki.
– Zbieranie stopami skrawków papieru
– Dziecko chwyta palcami u stóp skrawki papieru.
– Czworakowanie z popychaniem przed sobą pustej butelki/opakowania
– Dziecko pokonuje wyznaczoną przez rodzica trasę na czworakach, popychając przed sobą butelkę raz jedną, raz drugą ręką.
– Przekładanie pustej butelki stopami
– Dziecko, siedząc w siadzie ugiętym, chwyta stopami stojącą przed nim butelkę, stawia ją raz z prawej raz z lewe strony.
– Stawianie butelki za głową
– Dziecko w siadzie ugiętym chwyta stopami butelkę, wykonuje leżenie przewrotne i ustawia butelkę za głową. Następnie chwyta butelkę i z powrotem wracają do siadu ugiętego.
3. Dodatkowo wykonaj zadanie w kartach pracy ze str. 45 (5-latki) i str. 32 (4-latki).
\
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Witajcie Muchomory !!!
Temat: Pośród multimediów – telewizja
1. Zasady korzystania z telewizji – wspólne spisanie reguł. Dziecko wspólnie z rodzicem określa zasady mądrego korzystania z telewizji, prowadzący może zapisać uwagi dziecka na arkuszu papieru, a dziecko dorysowuje piktogramy według własnego pomysłu.
Przykładowe zasady:
– Telewizor włączamy pod nadzorem osoby dorosłej.
– Czas poświęcony oglądaniu telewizji powinien wynosić do 30 minut.
– Utrzymujemy odpowiednią odległość od ekranu telewizora.
– Oglądamy programy przeznaczone dla dzieci – informacja jest umieszczona w lewym górnym rogu.
– Nie oglądamy telewizji nocą.
– Gdy jest ładna pogoda, wybieramy pobyt na świeżym powietrzu, a nie na siedzenie przed telewizorem.
2. Idź zgodnie z podpowiedzią – reagowanie na bodziec dotykowy. Dzieci stają w parach, jedno za drugim. Osoba z tyłu kieruje dzieckiem z przodu, dając mu znaki poprzez dotknięcie lewego lub prawego ramienia – to informacja, w jakim kierunku należy iść.
3. Propozycje prac plastyczno- technicznych( można wykonać dwie )
I. Telewizor – praca plastyczno-techniczna– wykonanie telewizorów np. z pudełek.
Środki dydaktyczne: pudełka, papier kolorowy, blok techniczny, klej, nożyczki, kredki, mazaki Prowadzący objaśnia sposób wykonania pracy. Przedstawia etapy:
– oklejenie tekturowego pudełka papierem kolorowym,
– wycięcie z kartki ekranu,
– narysowanie obrazu na ekranie,
– naklejanie ekranu na sylwetę telewizora,
– dorysowywanie mazakami przycisków do regulowania odbiornika,
– narysowanie pilota do telewizora na prostokątnym kartoniku z bloku. (Praca może być wykonana według innego własnego pomysłu)
II. „Pomysłowa mapa”. Zachęcenie dziecka, aby przelało na kartkę papieru swoje pomysły – „Co można robić w czasie wolnym, oprócz oglądania telewizji ?” Umieszczenie prac na dużym arkuszu papieru lub na kilku kartkach.
Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021