Witam moje Biedroneczki!
1. Zagadkowy spacer – zabawa sensoryczna.
Rodzic prosi dziecko o zdjęcie obuwia i skarpet, a następnie o przejście po ścieżce
sensorycznej zrobionej z odpadów ułożonej w formie koła ( mogą to byś skrawki
materiałów, plastikowe, zgniecione butelki, rolki po papierze toaletowym, wata, guziki
itp.). Dziecko powoli spacerują boso po zróżnicowanych materiałach, przechodząc po całej
ścieżce. Jeśli dziecko miałoby kłopoty z utrzymaniem równowagi może być trzymane
przez rodzica za rękę. Rodzic zachęca dziecko do opisywania wrażeń.
2. Fabryka śmieci – zabawa dydaktyczna.
Dziecko i rodzic siadają w kole. Rodzic rozkłada plastikowe butelki, gazety, papierki,
nakrętki plastikowe itp. i prosi o posegregowanie materiałów. Tłumaczy, że wszystkie
produkty kiedyś były nowe i pochodzą z różnych fabryk. Dwoje ochotników (dziecko i
rodzic) wybiera dla siebie fabryki, np. jedna osoba – plastikowych przedmiotów, a druga –
papierowych rzeczy. Każdy z „fabrykantów” rzuca kostką, ale bierze tyle przedmiotów, ile
wskazała kostka rzucona przez przeciwnika.
Ustalają, która z fabryk ma mniej odpadów, a która – więcej. Wygrywa fabryka, która
wyprodukowała mniej śmieci. Po każdej rundzie dziecko określa wielkość przedmiotów
względem siebie, używając określeń „mniejszy” i „większy”, np.: Butelki są większe niż
nakrętki, a nakrętki są mniejsze niż butelki. Można zrobić kilka rundek z różnymi odpadami.
3. Wykonaj załączone karty pracy. (Kto nie ma drukarki może wykonać zadania ustnie lub
paluszkiem.)
Mile widziana fotorelacja pod numerem 504 758 021
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Dzień dobry Krasnale!
1. „Akcja segregacja” – https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0 – obejrzyj filmik.
Dziecko przy pomocy rodzica próbuje znaleźć odpowiedź na pytania:
– Co by było, gdyby wszędzie dookoła znajdowały się śmieci?
– Co należy robić ze śmieciami?
– Jak należy segregować śmieci?
– Czy zauważyłeś na filmiku brak jednego z najważniejszych pojemników na odpady?
– Po co segregujemy śmieci? (Każdy powinien segregować śmieci, bo jest to przejaw dbałości o środowisko. Dzięki temu surowce mogą być powtórnie przetworzone.)
2. „Po co nam tyle koszy?” – spójrz na ilustracje załączone poniżej i zastanów się, jak należy segregować śmieci oraz jakie odpady wrzucamy do poszczególnych pojemników.
3. Dodatkowo wykonaj zadanie w kartach pracy ze str.41 i 43 (5-latki) oraz str. 30 i 31 (4-latki).
Zachęcam do dzielenia się efektami swojej pracy, przesyłając zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021.
Autor ilustracji: Paulina Kozłowska „Świat przedszkolanki”
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Witajcie Muchomory !!!
Temat: Dzień Ziemi
1. „Dzień Ziemi”- Rodzic przekazuje dziecku informacje, że dziś swoje święto ma Ziemia. Dzień Ziemi obchodzony jest w Polsce 22 kwietnia. Jest to święto mające na celu krzewienie kultury i postawy ekologicznej oraz uświadomienie dzieciom problemów związanych z ekologią.
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ „Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?” – rozmowa na temat sposobów dbania o środowisko na podstawie zobaczonego filmiku.
2. „Ziemia, powietrze, ogień” – zabawa ruchowa -doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał słowny. Dziecko biega swobodnie po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Po chwili muzykę przerywamy i wypowiadamy hasło. Na hasło : Ziemia – kładą się na plecach na dywanie, nogi i ręce wyprostowane. Na hasło: Powietrze – klęczą, kołysząc się na boki z wysoko podniesionymi rękami. Na hasło: Ogień – stają nieruchomo z szeroko rozstawionymi rękami i nogami. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. „Dbamy o przyrodę” – zabawa ruchowa. Dziecko biega swobodnie w rytm muzyki w jednym kierunku. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się i wykonuje czynność podaną przez rodzica, związaną z dbaniem o przyrodę np. podlewanie roślin, kopanie grządek, zbieranie śmieci, zakręcanie wody itp.
4. Praca plastyczna- Mój wymarzony las. Dziecko rysuje swój wymarzony las (bez śmieci, ze zwierzętami)
5. Swobodne zabawy przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE&fbclid=IwAR36eo0FeZviooJvcnd8uWFYHum6y3zClzaNEuUOACdHp_jZi4txML_LZgw
Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021