Zadanie 23.04.2020r.

Drogie Biedroneczki!

1. Wysłuchajcie wiersza pt. ,, Rzeka” J. Wanatowicz.

Jestem sobie rzeką.

Kto powącha ten ucieka.

Czemu? Zapytacie pewnie.

Co się stało, że tak płaczę rzewnie?

Byłam piękna, byłam czysta.

Lecz nie trwało to zbyt długo.

Co się stało moi mili?

Po prostu mnie zanieczyścili.

-Po jego wysłuchaniu odpowiedzcie na pytania dotyczące jego treści. (Żeby łatwiej było Wam odpowiedzieć na pytania możecie wykorzystać ilustrację zanieczyszczonej rzeki znajdującą się poniżej postu).

O czym był ten wiersz? Dlaczego rzeka rzewnie płakała? Jaki zapach miała rzeka? Jak myślisz kto zanieczyścił rzekę? Dlaczego należy dbać o czystość rzek? Kto mieszka w rzece? Czy rybom i zwierzętom wodnym przyjemnie jest mieszkać w brudnej wodzie?

2. „ Zanieczyszczona woda”- zabawa badawcza. Do przeprowadzenia zabawy potrzebujecie:
• wodę
• olej
• szklankę/kubek/kieliszek
• 2 piórka
Przebieg:
I. Napełnijcie szklankę wodą do połowy.
II. Dodajcie trochę oleju i wymieszajcie z wodą.
III. Zanurzcie jedno piórko w szklance. Po chwili wyciągnijcie je i porównajcie z drugim suchym. Co zaobserwowaliście? (piórko zamoczone w wodzie z olejem jest posklejane i choć tego nie widać jest też cięższe niż przed zanurzeniem).
To doświadczenie pokazuje również co się dzieje z ptakami , które trafiają do zanieczyszczonej wody. Nie mogą latać, ponieważ są zbyt ciężkie, a ich piórka są posklejane. Dodatkowo oleista plama nie przepuszcza promieni światła oraz powietrza. Zwierzęta wodne pozbawione są możliwości pobierania tlenu.

3. „Oszczędzamy wodę”- zabawa z obrazkiem. Wiecie już z poniedziałkowych zajęć, że należy oszczędzać wodę, aby nam jej nie zabrakło.

Dlatego przyjrzyjcie się obrazkom (obrazki znajdują się poniżej postu) i zastanówcie, które z przedstawionych na nich zachowań pomaga oszczędzić wodę w codziennych sytuacjach?

Życzę dobrej zabawy!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dzień dobry Krasnale!

1.Stwórz własną ekologiczną pracę plastyczną – użyj do tego niepotrzebnych już, nieużywanych przedmiotów/śmieci (np. nakrętek, starych płyt CD, starych gazet, opakowań po żywności itp.), resztę elementów dorysuj lub domaluj farbkami. Przykładowe prace poniżej.

2. Zabawy matematyczne z nakrętkami – przygotuj nakrętki, pobaw się w zaproponowane zabawy.

– „Kolorowa stonoga” – ułóż na dywanie stonogę składającą się na przykład z niebieskich i białych nakrętek (możesz korzystać z dowolnych kolorów nakrętek) w takim rytmie np. dwie niebieskie – jedna biała – dwie niebieskie – jedna biała itd., wymyślaj inne rytmy i układaj.

– „Gąsienica szybko rośnie” – przygotuj sześć nakrętek, na każdej narysuj kropki od 1 do 6. Zadaniem dziecka jest układanie gąsienicy z nakrętek od najmniejszej (1) do największej liczby kropek (6). Po ułożeniu dziecko wskazuje drugą, trzecią, piątą nakrętkę.

– „Słyszę i liczę” – potrzebne będą nakrętki i pudełko. Rodzic klaszcze w dłonie. Zadaniem dziecka jest wrzucenie do pudełka tylu nakrętek, ile dźwięków usłyszało.

POWODZENIA 🙂 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 WITAJCIE MUCHOMORY 🙂

Temat: Pośród multimediów- dawniej i dziś

1. Dawniej i dziś – zabawa dydaktyczna. Prowadzący umieszcza na dywanie lub wskazuje w pokoju na współczesne urządzenia elektroniczne: telefon komórkowy, laptop, radio, telewizor, komputer, kalkulator. Dziecko zastanawiają się, jak kiedyś przekazywano sobie informacje. Prowadzący opowiada o listach, telefonach stacjonarnych, maszynach do pisania itp. Wspólnie określają podobieństwa i różnice między tymi przedmiotami.

2. „Gra w zielone” – rozróżnianie i nazywanie kolorów w różnych odcieniach. Rodzic trzymając piłkę mówi na zmianę z dzieckiem rymowankę: Rodzic: Grasz w zielone? Dziecko: Gram! Rodzic: Masz zielone? Dziecko: Mam! Na słowa: Masz zielone? Rodzic rzuca piłkę do dziecka. Dziecko chwyta piłkę i po słowie: Mam! podaje nazwę przedmiotu, zjawiska, rośliny, które są zielone lub mają w sobie kolor zielony.

3.Zadania (6-latki)

· Zakodowany obrazek – kolorowanie obrazka według umownego kodu, karta pracy. Dzieci odczytują kod, a potem kolorują obrazek. Po wykonaniu zadania siadają na dywanie, opowiadają, jakie zwierzę znajduje się na obrazku (kameleon).

· Figurowe sudoku – gra dydaktyczna. Dzieci uważnie patrzą na sudoku w „Kartach pracy” i dorysowują brakujące figury w każdym rzędzie i w każdej kolumnie. Następnie zapisują liczbę poszczególnych figur oraz sumują liczbę kwadratów i kół. Następnie rysują w tabeli koła, kwadraty i trójkąty tak, żeby nie powtarzały się w kolumnie ani w rzędzie. Dzieci podają wiele prawidłowych rozwiązań. W dalszej części dorysowują tyle kół, ile jest trójkątów i liczą, ile jest razem figur.

4. Zadania (5-latki)

· Znajdź pary – ćwiczenie pamięci Dzieci rysują takiego samego robota jak przedstawiony na karcie pracy oraz odszukują pary takich samych robotów.

· Duży, większy, największy – zabawa matematyczna. Dzieci określają, która ręka robota jest najdłuższa/najkrótsza, który robot jest najwyższy/najniższy, który dom jest najszerszy/najwęższy, oraz rysują coraz większego robota.

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021