Zadanie 24.04.2020r

Uwaga Biedronki! 🙂 

1. Wysłuchaj piosenki ekologicznej pt. „ Świat w naszych rękach”.

2. Zrób instrument muzyczny z odpadów i materiałów dostępnych w domu.

Np. wsyp trochę kawy ziarnistej lub grochu lub fasoli lub ryżu do pojemnika po pitnym jogurcie, zakręć korkiem otwór i ozdób instrument wg swojego pomysłu. Jeśli nie masz nakrętki otwór nakryj kartką papieru lub folia spożywczą i owiń kartkę/folie gumką recepturką – instrument gotowyJ (można też wykorzystać małą plastikową butelkę zamiast pojemnika po jogurcie).

3. Zagraj rytmicznie wykonanym instrumentem do piosenki ekologicznej „ Świat w naszych rękach”.

4. Zabawa ruchowa „Jestem rzeźbą”. Poruszaj się zgodnie z wygrywanym rytmem (wykorzystajcie swój instrument) przez opiekuna, a na przerwę w graniu stwórz rzeźbę ze swojego ciała i stań nieruchomo. Zabawę powtarzaj kilkukrotnie i za każdym razem staraj się wyrzeźbić inną pozę.

 

 

 

Życzę udanej zabawy!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witajcie Krasnale! 🙂 

Oto propozycje zabaw na piątek!

1.,,Leśne krasnoludki„ – poćwicz język i buzię.

Rodzic czyta bajkę i razem z dzieckiem wykonuje ćwiczenia. W zielonym lesie mieszkała rodzina krasnoludków. Żyli sobie pod dużym, czerwonym muchomorem w białe kropki (,,stawianie kropek’’- szybkie dotykanie czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu). Las był najpiękniejszy jesienią. Szumiały kolorowe drzewa (sz…sz…sz….), rdzawe, czerwone i żółte listki wirowały na wietrze (wypychamy językiem policzki). Krasnoludki pomagały rudym wiewiórkom szukać żołędzi na zimę (dotykamy czubkiem języka ostatniego, górnego ząbka po prawej i po lewej stronie).

W ciepłe i słoneczne dni przyjeżdżały do lasu rodziny z dziećmi. Krasnoludki przyglądały się ciekawie skaczącym na polanie dzieciom (szybkie, precyzyjne ruchy języka w kierunku górnej i dolnej wargi). Miały ogromną chęć do nich dołączyć i tak jak one, śmiać się wesoło (ha-ha, ho-ho, he-he, hi-hi), bawić się w berka (tup-tup-tup), a potem odpoczywać na kocykach (ufffff…..ufffff…. na długim wydechu). Mamy dawały dzieciom zdrowe soczki do picia (picie soku przez rurkę), oraz zdrowe kanapki z warzywami, które zjadały z wielkim apetytem (oblizywanie górnej i dolnej wargi).

Większość ludzi sprzątała po swoich jesiennych piknikach, wtedy krasnoludki uśmiechały się zadowolone (rozciąganie warg w szerokim uśmiechu). Niestety, niektórzy pozostawiali wiele śmieci i wtedy krasnoludki były bardzo smutne i wzdychały żałośnie (ach, och). Wszystkie skrzaty porządkowały wtedy las (oblizywanie wałka dziąsłowego za górnymi ząbkami, wewnętrznej strony policzków). Po takich porządkach, w których często pomagały myszki (pi- pi-pi), jeżyki (czur- czur- czur), zmęczone krasnoludki wracały do domku, myły ząbki (oblizywanie górnych i dolnych ząbków od wewnątrz/ na zewnątrz) i zapadały w głęboki sen (spokojny i wydłużony wdech noskiem/wydech buzią, chrapanie).

Pamiętajcie, drogie dzieci- Nie zaśmiecajcie lasu! Sprzątajcie swoje śmieci! Tak wam mówią leśne ludki Małe, mądre krasnoludki

Opracowanie: Magdalena Gawzińska, Jolanta Sawko

2. Zagadki ekologiczne

  • Ma koronę, królem nie jest, Umie szumieć, gdy wiatr wieje. Ma zieloną barwę latem, Lecz przed zimą zrzuca szatę. (drzewo)
  • Gdy drwale zetną drzewo na polanie, Co wtedy po drzewie pozostanie? (pień)
  • Przez całą zimę słodko sobie śpi. Wiecie dlaczego? Bo miód mu się śni. (niedźwiedź)
  • Po mchu pełznie w lesie, dom na grzbiecie niesie. (ślimak)
  • Sosnowy, dębowy, stary lub młody, Rosną w nim grzyby, rosną jagody. (las)
  • Bzyka koło ucha, nie osa, nie mucha, Kiedy cię ukłuje, bąbel wyskakuje. (komar)

3. Ekologiczny quiz – prawda czy fałsz.

Rodzic przygotowuje 2 kartki papieru. Na jednej dziecko rysuje buzię uśmiechniętą – symbol prawdy, na drugiej buzię smutną – symbol fałszu. Czytamy zdania, dziecko decyduje czy jest to zdanie prawdziwe (podnosi wtedy kartkę z uśmiechniętą buzią) czy fałszywe (podnosi kartkę ze smutną buzią)

· W lesie łamiemy gałęzie i niszczymy gniazda ptaków.

· Wodę należy oszczędzać.

· W parku można śmiecić.

· Do lasu idziemy odpocząć i posłuchać śpiewu ptaków.

· Śmieci wrzucamy do kosza.

· W lesie krzyczymy.

· Dymy fabryczne zanieczyszczają powietrze.

· Hałas szkodzi zdrowiu.

4. Dodatkowo wykonaj zadanie w kartach pracy ze str.42 i 44 (5-latki) oraz str. 33 (4-latki).

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dzień dobry Muchomory 🙂 

Temat: Projektowanie gry

1. „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach” –naśladowanie czynności w piosence https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

2. Ćwiczenia poranne „Bawimy się gazetami” · Zmieniamy gazety – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci rozkładają gazety na podłodze. Słuchają rymowanki, wykonując zawarte w niej polecenia:

Na mojej gazecie stoję sobie,

na mojej gazecie siedzę sobie,

na mojej gazecie leżę sobie,

a teraz robię miejsce tobie.

Ostatni wers rymowanki jest sygnałem do poszukania innej gazety. Można zmienić treść rymowanki, wprowadzając inne czynności, np.: na mojej gazecie przysiad robię, mostek robię, na jednej nodze stoję.

· Omiń gazetę – zabawa skoczna. Dzieci swobodnie biegają po pokoju przy muzyce. Na przerwę w muzyce przeskakują przez rozłożone gazety.

· Gazetowa paczka – zabawa z elementami czworakowania. Dzieci kładą sobie gazety na plecach i na czworakach chodzą w dowolnych kierunkach pilnując, aby gazety nie spadły na podłogę.

· Gazetowy pojazd – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci siadają na gazetach i odpychając się nogami i rękami, przesuwają się w dowolny sposób w różnych kierunkach. Następnie mogą położyć się na brzuchu i także przesuwać się w dowolnych kierunkach, ale za pomocą rąk.

· Marsz z gazetą – uspokojenie ciała. Dzieci kładą poskładane wcześniej gazety na głowach i maszerują we wspięciu na palcach po sali. Potem odkładają gazety na wyznaczone miejsce.

3. Wyścig robotów – projektowanie i rozegranie gry ściganki. Dziecko razem z rodzicem lub rodzeństwem projektują grę ścigankę. Samodzielnie rysują trasę gry, odmierzają chodniczki, określają miejsca startu i mety. Ustalają zasady gry. Ustawiają pionki np. robotów czarnego i białego na starcie i rozpoczynają grę. Naprzemiennie rzucają kostką i przesuwają się do przodu tyle oczek, ile wypadło na kostce. Wygrywa ten, kto pierwszy ukończy wyścig.

Osoby chętne podzielić się efektami swojej pracy, przesyłają zdjęcia MMS-em pod numer 504 758 021