Witam Biedronki ! 😉
Od dziś zadania będą przesyłane i skierowane dla każdej grupy wiekowej osobno.
A że sport to zdrowie, który też ma wpływ na budowanie naszej odporności, a obecnie nie możemy uprawiać go na świeżym powietrzu to zachęcam do zabawy muzyczno-ruchowej w domu.
Wystarczy jakakolwiek taśma lub kartki papieru przyklejone obustronną taśmą klejącą do podłoża.
Tańczyć można do piosenki na różne sposoby i z całą rodziną. Zapraszamy do zabawy i prosimy osoby chętne, które chcą podzielić się efektami swojej pracy o przesłanie zdjęcia (nie filmu) MMS-em pod numer 504 758 021.
Drogie Krasnale! 😉
Od dzisiaj codziennie będziemy wysyłać Wam ciekawe informacje, a czasami nawet zadania do zrobienia 🙂
Do dzieła!
Niedawno zaczęła się wiosna. W związku z tym zachęcamy Was do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. „Wiosna, jej zwiastuny” https://www.youtube.com/watch?v=1hMBunlTUSM
Następnie, w ramach utrwalenia zwiastunów wiosny, zachęcamy do wydrukowania kart, na których znajdują się obrazki przedstawiające atrybuty wiosny. Wydrukowane i wycięte karty mogą posłużyć np. do gry w Czółko. W grę może zagrać dwóch i więcej graczy. Karty układamy na środku stołu obrazkami do dołu. Gracze kolejno ciągną karty i nie zaglądając na rewers, przykładają ją do swojego czoła. Reszta uczestników gry ma za zadanie udzielić Graczowi podpowiedzi na temat wylosowanej karty, nie używając nazwy obrazka. Jeśli Gracz nie zna odpowiedzi, mówi „pas” i kolejka przechodzi dalej, jeśli odpowie prawidłowo, również kolejka przechodzi dalej, ale Gracz zdobywa punkt.
Muchomory Temat: Co to jest deszcz ? 😉
1. Po co jest deszcz? – rozmowa zainspirowana treścią wiersza A. Frączek pt. „Deszcz”.
Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania: Co robi się mokre, kiedy pada deszcz?, Co może się stać, kiedy deszcz nas przemoczy?, Czy wszyscy nie lubią deszczu?, Kto się cieszy z deszczu?
Deszcz-wiersz
Gwałtu, rety! Co się dzieje?!!
Z nieba znów jak z cebra leje!
Deszcz przemoczył w parku ławki,
Kosz na śmieci i huśtawki,
Zrosił nowy szyld w hotelu,
A pieczarce zmył kapelusz…
Chyba zaraz humor stracę!
Gdy poszedłem z psem na spacer,
Dopadł mnie paskudny katar,
A Burkowi zmokła łata!
A w dodatku nikt dokoła
Nie rozumie mej niedoli:
Ani morze parasoli,
Ani drzewa, Ani krzaki…
Z gniazdek wyfrunęły ptaki –
W deszczu piórka sobie myją
I deszczówkę z kałuż piją.
Klon z radości się zieleni,
a dżdżownica wyszła z ziemi…
Chyba wszystkich ten deszcz cieszy!
Oczywiście oprócz pieszych…
2. Skojarzenia – zabawa dydaktyczna, kształtująca kompetencje językowe. Rodzic/ opiekun podaje przymiotnik, dziecko mówi: jak… i dodaje nazwę rzeczy, która mu się z danym przymiotnikiem kojarzy, np. mokry jak deszcz, kwaśny jak cytryna, wysoki jak wieża, gruby jak słoń, ostry jak nóż, długi jak wąż, lekki jak piórko.
3. *Zadanie dla sześciolatków „J” jak jajko – zabawa dydaktyczna. Rozwiązywanie zadań w „Kartach pracy” (str. 60-62)
3. *Zadanie dla pięciolatków Rozwiązywanie zadań w „Kartach pracy” (str. 41, 42)
UDANEJ PRACY 🙂
Drodzy Rodzice pamiętajcie przede wszystkim o uwzględnieniu zasad bezpieczeństwa, higieny pracy oraz prawa do czasu wolnego Waszego dziecka. Wykonywanie pracy, zadań powinno być przyjemnością.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt e-meilowy lub telefoniczny z wychowawcami grupy.
Zapraszamy do zabawy i prosimy osoby chętne, które chcą podzielić się efektami swojej pracy o przesłanie MMS pod numer 504 758 021. Zdjęcia będą wklejane na profilu fb przedszkola.