Dzień dobry ????!
Propozycja na dziś to kilka zabaw matematycznych.
Dzień dobry Krasnale!
W tym tygodniu będziemy poznawać kosmos.
Dzisiaj, dla rozgrzewki, zachęcam do obejrzenia filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI
Prawda, że to ciekawe? Dla utrwalenia tego, co widzieliście w filmie, wykonajcie zadanie w kartach pracy ze str. 37 (5-latki) i str. 26,27 (4-latki)
Witajcie Muchomory
Temat: Wiosna w parku i ogrodzie
Środki dydaktyczne: wycięte kolorowe figury geometryczne
1. Wiosenna pobudka – tworzenie kompozycji z figur według kodu graficznego.
Podczas zabawy dziecko tworzy kompozycje z figur geometrycznych wyznaczonych za pomocą kodu graficznego. Rodzic/ opiekun układa z wyciętych figur geometrycznych kod, np. duże i małe koła, zielone i żółte kwadraty, i kieruje do dziecka polecenie:
Ułóż z takich figur kwiat. Po ułożeniu zmienia kod i prosi o ułożenie innych obiektów, np. motyla, słońca, ptaszka. Po każdym ułożeniu dziecko określa, ile jakich klocków (figur) wykorzystało w swojej kompozycji, np.: Na moim obrazku jest jedno duże żółte koło, dwa małe żółte koła, pięć małych zielonych kwadratów itp.
2. Wymyśl zadanie dla drugiej osoby – zabawa matematyczna.
Dzieci rozwiązują podane przez rodzica/opiekuna zadania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Przykład zadania: W koszu było 10 jabłek, dzieci zjadły 5, ile zostało?
W celu dokonania obliczeń dziecko posługuje się dowolnymi liczmanami (np. patyczki, guziki, klocki). Po kilku próbach zadanie wymyśla dziecko. Układa ono własne zadanie i wybiera osobę, która ma je rozwiązać.
3. *Zadanie dla sześciolatków
Osłuchanie z wierszem „Przyjście wiosny” Jana Brzechwy.
Po wysłuchaniu utworu dziecko opowiada, o czym był wiersz i jakie było zakończenie
tej historii. W czasie powtórnej recytacji spoglądają na rozkładówkę w „Kartach pracy” i starają się odnaleźć pojazdy wymienione w wierszu. Liczy, ile pojazdów proponowały zwierzęta. Wskazuje i nazywa wymienione w wierszu zwierzęta i ptaki, które rozmawiały o wiośnie
· Wykonanie zadania w „Kartach pracy”.(str.66 i 67)
*Zadanie dla pięciolatków
Dziecko ogląda zdjęcia, ilustracje lub krótki filmik, w którym przedstawione są oznaki wiosny. Następnie rozwiązuje zadanie w „Kartach pracy”
· Wykonanie zadań w „Kartach pracy” (str.48 i 49)
POWODZENIA 🙂