6:00 - 8:30
Schodzenie się dzieci
6:00 - 7:30
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Zabawy integrujące grupę.
7.30 - 8.30
Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę)
8.30 - 8.45
Ćwiczenia poranne
8.45 - 9.00
Przygotowanie do śniadania - czynności samoobsługowe w łazience
9.00 - 9.15
Śniadanie
9.15 - 9.30
Zabiegi higieniczne
9.30 - 10.00
Realizowanie zadań edukacyjnych: zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela z zakresu wychowania umysłowego (mowa i myślenie, pojęcia matematyczne, przyroda, treści społeczno-moralne)
10.00 - 10.30
Zajęcia z zakresu wychowania zdrowotnego i estetycznego (muzyka, plastyka, technika) i zdrowotnego (ćwiczenia gimnastyczne)
10.30 - 10.40
II Śniadanie
10.40 - 11.30
Pobyt w ogrodzie przedszkolnym:
- gry i zabawy ruchowe,
- obserwacje przyrodnicze,
- spacery i wycieczki.
W przypadku złych warunków atmosferycznych gry i zabawy organizowane w sali
11.45 - 12.00
Przygotowanie do obiadu - czynności samoobsługowe w łazience
12.00 - 12.30
Obiad
12.30 - 12.45
Zabiegi higieniczne
12.45 – 13.00
Odpoczynek poobiedni – relaksacja
13.00 – 14.15
Słuchanie bajek i opowiadań.
Zabawy dowolne w sali (zabawy tematyczne, manipulacyjno - konstrukcyjne) lub na świeżym powietrzu.
Praca indywidualna z dzieckiem – wspomaganie rozwoju
14.15 – 14.30
Przygotowanie do podwieczorku - czynności samoobsługowe w łazience
14.30 - 14.45
Podwieczorek
14.45 - 17.00
Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.
Praca indywidualna.
Porządkowanie sali.
Rozchodzenie się dzieci.